رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 484826

امروز شنبه است،اما هیچ چیز عادی نیست

ساعت 24-همان‌طور که محمدمهدی گویا، معاون وزیر بهداشت گفته بود «کرونا بالاخره به ایران می‌آید»، کرونا به ایران رسید، البته با مرگ هم آمد. امروز 10روز است که از اولین روز اعلام مشاهده ورود کرونا به ایران می‌گذرد و در این 10روز، ایرانی که اصلا در جدول کشورهای دارای مورد ابتلا و مرگ به کرونا قرار نداشت، حالا گویی با تمام توان دارد به صدر جدول نزدیک می‌شود.

با نگاه به نقشه پراکندگی کوروید19 در ایران مشاهده می‌کنیم چیزی حدود 23استان درگیر این ویروس شده‌اند و هر کدام از شهرها از 70نفر گرفته تا 2نفر، سهمی از کرونای جدید دارند و تردیدی نیست که در روزهای آینده سایر استان‌های باقی مانده هم به جدول شهرهای درگیر کرونا اضافه شوند تا مانند همیشه یک ایران یکپارچه داشته باشیم.
بی‌تردید این پراکندگی گسترده در پی تصمیماتی که گرفته نشد و البته آن بخش از تصمیم‌هایی است که گرفته شد. در این روزها که دارد بر تعداد مبتلایان به کرونا در شهرهای دیگر اضافه می‌شود خبر می‌رسد که افراد مبتلا یا به قم رفته‌اند یا به طریقی با کسی که از قم آمده در ارتباط بوده‌اند. شاید اگر از همان روزهای نخست مانند کشور چین یا ایتالیا مقررات منع رفت و آمد به این شهر جدی اجرا می‌شد، امروز می‌توانستیم این ویروس را بهتر کنترل کنیم. اما ضعف دولت روحانی در اجرای این طرح سبب‌ساز این شد که حالا باید در همه ایران مقررات منع آمد و شد اجرا کرد و بخش‌نامه‌هایی برای تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها و مراکز فرهنگی و سینمایی و گردشگری و تجمعاتی مانند نماز جمعه صادر کرد و در انتها هم گفت که از شنبه همه چیز عادی می‌شود. امروز شنبه است و آنطور که آقای رئیس جمهور قول داده بود، هیچ چیز عادی نیست، چرا که خوابگاه‌های دانشجویی تعطیل شدند و دانشجوها را بدون اینکه از آنها حداقل یک تست کنترل افزایش حرارت بدن بگیرند، راهی شهر و شهرستان‌های خود کردند و فقط خدا می‌داند چند نفر از آنها سبب انتقال ویروس به خانواده خود شده‌اند؟ یا خود به ویروس مبتلا شده‌اند؟ امروز شنبه است و هیچ چیز عادی نیست ،چرا که با بی‌توجهی تیم بهداشتی دولت گویی که فراموش کرده باشد کرونایی هم در این جهان وجود دارد، لزوم جدی گرفتن توصیه‌های بهداشتی در جامعه و تجهیز و تهیه لوازم تست کرونا را فراموش کرد و حالا با جدی شدن آن تازه به دنبال کیت‌های آزمایش ویروس است، امروز هیچ چیز عادی نیست، چراکه براساس شواهد و پیام‌های مردمی بخش زیادی از این مردم دسترسی جدی به آزمایش تست کرونا ندارند و سرگردان در مراکز پزشکی قرار گرفته‌اند، در حالی که خواص تند تند آزمایش می‌دهند و با تفاخر و تبختر هم در صفحات مجازی خود ویدیویی از اینکه من هم کرونایی شدم پخش می‌کنند.
امروز هیچ چیز عادی نیست؛ آقای روحانی! چرا در حالی که شما نتوانستید جلوی پروازهای متعدد به چین را بگیرید، امروز کشورهای دوست و برادر شما بدون کمترین فوت وقت یا لاپوشانی، مانع پروازهای ایران به کشورهای خودشان می‌شوند و شهروندان ایرانی سرگردان در فرودگاه‌ها چشم انتظار یک پرواز برای ورود به کشور هستند. همه چیز عادی نیست، چرا که با گذشت حدود 10روز هنوز هم در داروخانه‌ها ماسک و مواد ضدعفونی کننده پیدا نمی‌شود، در حالی که انبارهای احتکار این لوازم در حال پر شدن است.
همه چیز عادی نیست، در حالی که جلوی توزیع ماسک و مایعات پایه الکل را در داروخانه‌ها به بهانه توزیع دولتی آن گرفته‌اند و هنوز کجا هستند آن باجه‌ها و دکه‌های توزیع عدالت‌محور ماسک؟. بله، آقای رئیس‌جمهور، امروز شنبه است و همه چیز عادی نیست.

همدلی

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها