رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 484829

اصولگرایان در مسیر منازعه درون جناحی

ساعت 24-در حالی که زمان کوتاهی از پایان یافتن انتخابات مجلس می‌گذرد، هنوز موضوع منازعات احتمالی اصولگرایان در مجلس آینده مشاهده می‌شود. حجت‌الاسلام والمسلمین غلامرضا مصباحی مقدم عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام می‌گویدکه مجلس یازدهم از مجلس دهم مطالبه‌گرتر است، او معتقد است که نمایندگان تازه وارد بهارستان دولت را وادار می‌کنند از انفعال در بعضی مسائل بیرون بیاید.

این درحالی است که بهروز بنیادی نماینده دوره دهم مجلس اعتقاد دارد نمایندگان مجلس و در ابعاد بزرگتر نهاد مجلس در شرایط امروز کشور تاثیر گذار و تصمیم گیرنده نیست. به‌رغم گفته مصباحی مقدم، بسیاری از فعالان سیاسی معتقد هستند منازعات سیاسی که در آینده از سوی اصولگرایان درمجلس رخ می‌دهد اجازه اقدامات کارآمد را به آنها نمی‌دهد کما اینکه با وجود تکصدایی موجود در مجلس یازدهم، اقدامات پیش از انتخابات آنها هم نشانه‌هایی از درگیری‌های درون جریانی این طیف است.

مجلس یازدهم در نظارت فعال‌تر است

حجت الاسلام غلامرضا مصباحی مقدم درگفت‌وگو با«آرمان‌ملی» در این خصوص می‌گوید: «طبعا مجلس جدید که هفتم خرداد ماه سر کار می‌‌آید مطالبات بیشتری از دولت نسبت به مجلس کنونی خواهد داشت چراکه عملا هر مجلسی که تازه شروع به کار می‌کند نمایندگان آن دوره تلاش می‌کنند خودشان را فعال‌تر نشان دهند و با توجه به اینکه مجلسی که روی کار می‌آید نسبتا هم یکدست است فعالیت آن پررنگ‌تر خواهد بود و مطالبات بیشتری هم از دولت خواهد داشت. نمایندگان دوره یازدهم وعده داده‌اند که دولت را به کار خواهند کشاند.»

او معتقد است: «نمایندگان دوره یازدهم برای اهداف و برنامه‌های خود از دولت مطالبه خواهند کرد و خصوصا روی مشکلات اقتصادی تکیه می‌کنند و نظارت بر عملکرد دولت در دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی برجسته‌تر وقوی‌تر خواهد بود. در مجموع نمایندگان در مجلس یازدهم حضور فعالانه‌تری نسبت به دوره قبل خواهند داشت.» عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام براین باور است که اختلاف رویکرد دولت و مجلس یازدهم نکته منفی نیست و می‌تواند در پیشبرد اهداف مجلس کمک کننده باشد. مصباحی مقدم در این باره گفت: «در خصوص اختلافات دولت و مجلس من تجربه دو دوره نمایندگی در مجلس را دارم که مجلس با دولت نگاهی متفاوت داشتند. من در دوره هفتم و نهم مجلس شورای اسلامی تجربه این اتفاق و حضور در مجلس را داشتم آنچه که بنده شاهد بودم اختلاف دیدگاه وجود داشت اما هیچ‌گاه به منازعه کشیده نشد، بلکه به یک همکاری نسبتا خوب از سوی مجلس و دولت کشیده شد. مجلس هفتم با دولت خاتمی اختلاف دیدگاه داشت اما به طور قوی تعامل خوبی میان مجلس و دولت دیده می‌شد و رئیس دولت اصلاحات تعامل خوبی با مجلس شورای اسلامی داشت. مجلس هم انتظارات خود را داشت دولت هم همکاری می‌کرد.»

نگاه مجلس یازدهم کمک به دولت است

او با اشاره به اختلاف رویکرد روحانی با مجلس نهم تاکید دارد: «دولت روحانی و مجلس نهم هم اختلاف سلیقه داشتند. طبعا این چنین نبود که با هم درگیر شوند و منازعه داشته باشند طبعا انتظارات مجلس نهم متفاوت از نوع نگاه روحانی بود اما نتایج بدی به بار نیامد و از ثمرات آن یک تعامل خوب فعال و مثبت بود.» مصباحی مقدم با بیان اینکه باید به دولت در پیشبرد اهداف آن کمک کنیم گفت: من تصور می‌کنم آنچه در حال حاضر اهمیت دارد کمک به دولت فعلی است، همان‌طور که رهبری هم همواره تاکید دارند باید به دولت کمک کنیم. نگاه نمایندگان مجلس هم نگاه کمک خواهد بود، آنها توانایی‌هایی دارند که در این زمینه کمک کننده است و از آن قطعا در راستای بهبود شرایط کشور استفاده می‌کنند و در خدمت ملت به کار خواهند گرفت.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها