رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 489978

پخش زنده چانه زنی بر سرمزد 1399

یک تصمیم مهم و تاریخی در وزارت کار

ساعت 24-این یک رخداد مهم و تازه است که روابط عمومی وزارت کار خبر آن را داده و می گوید امروز نشست تعیین حقوق و دستمزد کارگران برگزار می شود و پخش زنده بخش هایی از نشست تعیین حقوق و دستمزد کارگران از اینستاگرام این وزارتخانه در دستور کار است .

وزارت کار
دراین خبر آمده است :دویست و نود و یکمین جلسه شورای عالی کار با حضور نمایندگان دولت،تشکل های کارگری و کارفرمایی با موضوع تعیین حقوق و دستمزد سال 1399 درمحل این وزارتخانه تشکیل می شود.همان گونه که محمد شریعتمداری وزیر تعاون ؛ کار و رفاه اجتماعی در حاشیه آخرین نشست شورای عالی کار از برگزاری جلسه بعدی شورا در فروردین ماه خبر داده بود، این جلسه ، امروز ساعت 18 درمحل این وزارتخانه برگزار خواهد شد. تاکنون سه جلسه رسمی شورای عالی کار در خصوص تعیین حقوق و دستمزد کارگران تشکیل شده است.

این اتفاق نو و جذاب می تواند دستمایه و الگویی برای پرهیز از پنهان کاری های رایج در بسیاری از نهادهای دولتی شود و نشست های هر شورای عالی در هر زمینه به طور مستقیم به اطلاع علاقمندان برسد. به طور مثال می توان انتظار داشت مدیران و برگزار کنندگان و دبیر خانه های نشست های مهم شورای عالی بانکها ، شورای عالی صادرات ، شورای عالی آمار و نیز سایر شوراها به طور مستقیم به اطلاع علاقمندان برسانند. مزیتی که اقدام وزارت تعاون دارد این است که کارگران ، کارفرمایان و نیز مدیران دولت می بینند و می شنوند که نمایندگان آنها تا چه میزان به وعده های خود به آنها وفادار بوده و تا چه اندازه از نظر دانش و تجربه کارشناسی و فن چانه زنی مهارت دارند . این اقدام ارزنده زارت کار می تواند اگر با کار آمدی انجام شود این امکان را به میلیونها کارگرایرانی می دهد که نگرانی ها و دلشوره ها و نیز محدودیت های کارفرمایان ونیز دولت را برای تعیین مزدهای دلخواه آنها را بشنوند و نیز به کارفرمایان نیز امکان می دهد از گرفتاری های واقعی کارگران در تامین هزینه های روز افزون میلیونها کارگر ایرانی با خبر شوند و همچنین ارزیابی دقیق تر یا از مهارت های نمایندگان خود به دست بیاورند. درصورتی که اتفاق مهم رخ دهد و تغییری در برنامه وزارت کار رخ ندهد و در صورت اطلاع رسانی بیشتر در ساعتهای باقی مانده این اتفاق تاریخی شاید یکی از پر بیننده ترین رخدادها می شد. ساعت 24 پیشنهاد می کند وزارت کار تاجایی که ممکن است دقاق بیشتری از این رخداد را به صورت مستقیم نماش دهد و نیز همه نشست را در سایت وزارتخانه بگذارد تا کستای که علاقمندند بعدها با فرصت بیشتر این مجادله را دنبال کنند.

آن گروه از علاقمندان به مقوله تعیین مزد یادشان می اید چگونه میلیونها کارگر ایرانی به همراه صاحبان صدها هزار بنگاه کوچک و متوسط ایرانی هر سال اسفندماه خبرهای مرتبط با چگونگی تعیین مزد سال بعد را از طریق رسانه ها دنبال می کردند و البته امسال نیز تا امروز چنین بوده است. . روش های وزارت کار در دهه های پیشین و البته لابد با رضایت شرکای اجتماعی خود یعنی نمایندگان کار فرمایان و نمایندگان کارفرمیاین این بود که خبر مربوط به مزد هر سال تا آخرین روزپنهان بماند تا پیامدهای تورمی کمتری داشته باشد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها