رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 503200

‌افزایش شدت بادهای ۱۲۰ روزه‌ در ۳ استان

ساعت 24-مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: از روز جمعه ۲۰ تیر تا دوشنبه ۲۳ تیر ‌افزایش شدت بادهای ۱۲۰ روزه‌ در خراسان جنوبی، شمال سیستان و بلوچستان و شرق کرمان پیش‌بینی می‌شود.

صادق ضیائیان، در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور در روزهای آتی و امروز بیان کرد: براساس نقشه‌های هواشناسی تا یکشنبه هفته آینده در شمال‌غرب و ارتفاعات البرز مرکزی در برخی ساعات به ویژه بعدازظهر و اوایل شب رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود که این شرایط فردا و پس‌فردا در شمال‌غرب شدت بیشتری دارد.

وی گفت:‌ امروز و فردا در ارتفاعات استان‌های کرمان، چهار محال و بختیاری،‌کهگیلویه بویر احمد، هرمزگان و سیستان و بلوچستان و شمال فارس، وزش باد شدید و رگبار و رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: از فردا تا شنبه در شمال شرق، شرق و دامنه‌های شرقی البرز وزش باد شدید و گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: فردا در برخی نقاط استان‌های آذربایجان شرقی، اردبیل، ‌آذربایجان غربی و زنجان، روز جمعه ‌۲۰ تیر در برخی نقاط استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل،‌کردستان و زنجان و روز شنبه ۲۱ تیر در برخی نقاط استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل‌ احتمال بالا آمدن ناگهانی آب مسیل‌ها و رودخانه ها و برخورد صاعقه وجود دارد که توصیه می‌شود اجتناب از تردد و اسکان در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل ها و احتیاط در صعود به کوهستان در دستور کار باشد.

ضیائیان اضافه کرد: از روز جمعه ۲۰ تیر تا دوشنبه ۲۳ تیر ‌افزایش شدت بادهای ۱۲۰ روزه‌ در شمال سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و شرق کرمان پیش‌بینی می‌شود که نتیجه آن ‌خیزش گردوخاک، کاهش دید و کاهش کیفیت هوا، احتمال خسارت به تاسیسات و محصولات کشاورزی است؛ ‌توصیه می‌شود پرهیز از تردد غیر ضروری در زمان غبارآلود شدن هوا و احتیاط در ترددهای جاده‌ای در دستور کار باشد.

وی بیان کرد: از جمعه ۲۰ تیر تا یکشنبه ۲۲ تیر کاهش نسبی دما، وزش باد و تشدید بارش‌ها در استان‌های ساحلی خزر پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان اضافه کرد: در پنج روز آینده شرق دریای عمان مواج خواهد بود، ضمن آنکه روز جمعه و شنبه پیش رو دریای خزر مواج است.

وی در تشریح وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران امروز قسمتی ابری، جهت باد جنوب غربی و سرعت باد ۱۱ کیلومتر بر ساعت است؛ دید افقی امروز در پایتخت بیش از ۱۰ کیلومتر و نم نسبی ۱۰ درصد است.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: روز آینده آسمان تهران صاف تا کمی ابری گاهی با وزش باد پیش‌بینی می‌شود؛ بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت ۳۷ و ۲۶ درجه خواهد بود.

ضیائیان بیان کرد: روز آینده اهواز با بیشینه دمای ۴۸ درجه بالای صفر گرم‌ترین مرکز استان و شهر کرد با کمینه دمای ۱۲ درجه بالای صفر خنک‌ترین مرکز استان خواهند بود.

مشرق

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها