رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 507688

همسایگان ایران چقدر ذخایر ارزی دارند؟

ساعت 24- به گزارش ایسنا، داده های جمع آوری شده توسط موسسه سی آی سی سی نشان می دهد در بیشتر کشورهای عرب حوزه جنوب خلیج فارس، میزان ذخایر ارزی در مقایسه با ماه های قبلی روندی نزولی داشته است که دلیل اصلی آن، کاهش درآمدهای دولتی و تزریق ارز به بازار برای کاهش نوسان ها بوده است. کاهش قیمت نفت در بازارهای جهانی نیز یکی دیگر از دلایلی است که باعث این روند نزولی بوده است.

dir="RTL">عربستان

تا پایان ماه ژوین میزان ذخایر ارزی عربستان معادل ۴۳۵ میلیارد و ۸۰۵ میلیون دلار بوده که این رقم در مقایسه با ماه قبل، یک میلیارد و ۹۹۵ میلیون دلار کاهش داشته است. طی بازه زمانی ۲۰۰۰ تا ۲۰۲۰، بیشترین رکورد ثبت شده ذخایر ارزی در این کشور مربط به اوت ۲۰۱۴ با ۷۳۱ میلیارد و ۲۱۷ میلیون دلار و پایین ترین کورد ثبت شده نیز مربوط به سپتامبر ۲۰۰۲ با ۳۷ میلیارد و ۴۲۴ میلیون دلار بوده است.

امارات

تا پایان ماه ژوین میزان ذخایر ارزی امارات معادل ۹۳ میلیارد و ۷۰۶ میلیون دلار بوده که این رقم در مقایسه با ماه قبل، یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار کاهش داشته است. طی بازه زمانی ۱۹۷۳ تا ۲۰۲۰، بیشترین رکورد ثبت شده ذخایر ارزی در این کشور مربط به فوریه ۲۰۲۰ با ۱۰۹ میلیارد و ۵.۲ میلیون دلار و پایین ترین کورد ثبت شده نیز مربوط به ژوین ۱۹۷۳ با ۵۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار بوده است.

قطر

تا پایان ماه ژوین میزان ذخایر ارزی قطر معادل ۳۷ میلیارد و ۴۷۵ میلیون دلار بوده که این رقم در مقایسه با ماه قبل، ۷۲ میلیون دلار کاهش داشته است. طی بازه زمانی ۱۹۶۶ تا ۲۰۲۰، بیشترین رکورد ثبت شده ذخایر ارزی در این کشور مربط به نوامبر ۲۰۱۴ با ۴۵ میلیارد و ۴۵۶ میلیون دلار و پایین ترین کورد ثبت شده نیز مربوط به ژوین ۱۹۶۷ با پنج میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار بوده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها