رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 514675

ترامپ و بایدن در مناظره نفس گیر چه گفتند؟

ساعت 24 -سرانجام نخستین رویارویی دو کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحد آمریکا انجام شد و ترامپ وجو بایدن درباره مسایل گوناگون دیدگاههای خودر ا به طلاع شهروندان رساندند. درگزارشی که می خوانید و از سوی سایت بی بی سی تهیه شده است از آخرین حرفها شروع شده و به نخستین بحث ها می رسد.

مناظره
پایان مناظره

مناظره با بحث درباره اینکه آیا نامزدها نتیجه را رای گیری را خواهند پذیرفت پایان یافت.آقای بایدن به روشنی تاکید کرد که با روشن شدن نتایج آن را خواهد پذیرفت اما آقای ترامپ با ابهام به سوال در این باره پاسخ داد.

سوال درباره رای پستی

مجری مناظره از دو نامزد پرسید چقدر باید مطمئن بود که رای پستی به درستی ارسال و شمارش می شود و برنده مشروعیت دارد.آقای بایدن گفت حتی مقام های ارشد دولت ترامپ می گویند که رای پستی دقیق و درست است و اشاره کرد که آقای ترامپ شخصا پستی رای داده است.او گفت در روز رای گیری باید فاصله گیری اجتماعی رعایت شود. جو بایدن مردم را تشویق کرد به هر شکلی می توانند رای دهند و گفت دونالد ترامپ "نمی تواند مانع رای دادن آنها شود."او گفت آقای ترامپ در صورت باخت نمی تواند در قدرت بماند و باید کاخ سفید را ترک کند.قای ترامپ در مقابل گفت که شاید نتیجه انتخابات تا ماه ها معلوم نشود چون معلوم نیست آرای پستی در چه وضعی است.او بارها سلامت رای پستی را زیر سوال برد. آقای بایدن در واکنش گفت که دونالد ترامپ از شمارش کل آرا می ترسد.

اظهارات بایدن در مورد گرمایش زمین

کریس والاس مجری مناظره درباره برنامه دو تریلیون دلاری آقای بایدن برای مقابله با گرمایش سوال کرد.او گفت برنامه اش برخلاف ادعای دونالد ترامپ باعث تخریب اقتصادی نمی شود.او گفت بخش خصوصی هم خواهان عبور از زغال سنگ برای تولید برق و تولید آن از منابع پاکیزه است.او گفت که برنامه او میلیون ها شغل تازه با حقوق خوب ایجاد می کند.او همچنین تاکید کرد که بار دیگر به توافق پاریس خواهد پیوست. او اشاره کرد که جنگل های آمازون برزیل درحال نابودی است و باید برای برای جلوگیری از آن داشت.او گفت سیل، توفان های استوایی و خشکسالی ها درحال به بار آوردن میلیاردها دلار خسارت است مشکلاتی که به گفته او از گرمایش زمین ناشی می شود و برای جلوگیری از آنها تلاش کرد.آقای در پاسخ از آقای بایدن پرسید چرا طی 47 سال زندگی سیاسی برای مقابله با گرمایش کاری نکرده.

آقای ترامپ و مساله تغییر اقلیم

کریس والاس به آتش سوزی های غرب آمریکا اشاره کرد و اینکه آقای ترامپ تغییر اقلیم را زیر سال می برد.آقای ترامپ گفت: "من آب های زلال و هوای پاکیزه می خواهیم... اگر به سابقه من نگاه کنید ما عالی عمل کرده ایم."او گفت از توافق اقلیمی پاریس خارج شده چون به ضرر آمریکا بود.

او دلیل آتش سوزی های را به نحوه جنگلداری و باقی گذاشتن چوب خشک کف جنگل ها نسبت داد.او از پاسخ صریح به سوال درباره اینکه درباره تغییر اقلیم چه فکر می کند پاسخ نداد.

مساله "نظم و قانون"

آقای بایدن در پاسخ به سوالی درباره "نظم و قانون" گفت که او مخالف قطع بودجه سازمان های پلیس است.او گفت سازمان های اکثریت قریب با اتفاق ماموران پلیس آدم های سالمی هستند اما در میان آنها کسانی هستند که بد رفتار می کنند و باید برکنار شوند.او خواستار اصلاح سازمان های پلیس شد.آقای ترامپ در واکنش گفت که سازمان های پلیس از او حمایت می کنند و عملا همه آنها مخالف جو بایدن هستند.

بحث درباره خانواده جو بایدن

آقای ترامپ به عضویت هانتر بایدن پسر جو بایدن در یک شرکت انرژی در اوکراین حمله کرده است اما آقای بایدن گفت پسرش مرتکب هیچ خطایی نشده است.این موضوع در جریان استیضاح آقای ترامپ در مجلس نمایندگاه کنگره مطرح شد چون گفته می شد که آقای ترامپ به رهبر اوکراین فشار آورده بود درباره پسر آقای بایدن و شخص او تحقیق کند.

بحث درباره ایجاد اشتغال

وقتی نوبت به مساله رشد اقتصادی رسید کریس والاس به آقای ترامپ یادآوری کرد که در سه سال آخر دولت اوباما فرصت های شغلی بیشتری از سه سال اول ریاست جمهوری او ایجاد شد.آقای ترامپ می گوید که در دوران ریاست جمهوری بزرگترین رشد اقتصادی در تاریخ آمریکا روی داد اما آقای بایدن در مقابل گفت که او اولین رئیس جمهور آمریکاست که در پایان ریاست جمهوری اش تعداد بیشتری از آنکه کار یافته اند مشاغل خود را از دست داده اند.در ماه های اخیر با بحران همه گیری کرونا میلیون ها آمریکایی بیکار شده اند.آقای بایدن گفت دو نامزد نباید خانواده هایشان را وارد این بحث کنند.

مالیات پرداختی

کریس والاس از آقای ترامپ پرسید او در سال های 2016 و 2017 چقدر مالیات پرداخته است؟ آیا فقط چنانکه نیویوک تایمز گزارش کرده 750 دلار در یک از این دو سال پرداخته؟آقای ترامپ ابتدا فقط به طور کلی گفت که او میلیون ها دلار مالیات پرداخته است و در پی فشار مجری مناظره گفت که در این دو سال "میلیون ها دلار مالیات پرداخت کرده است."آقای بایدن از او پرسید چرا برگه های مالیاتی خود را فاش نمی کند و آقای ترامپ جواب داد همه آنها را خواهند دید.

بحث درباره لغو احتمالی اوباماکر

بحث درباره عضویت قاضی ایمی برت به بحث درباره اوباماکر یا همان برنامه بیمه درمانی باراک اوباما دامن زده است.خانم برت قبلا در مقاله ای از تایید این قانون در دیوان عالی انتقاد کرده است و درحالی که برخی ایالات بار دیگر علیه این قانون به دیوان عالی شکایت کرده اند احتمال لغو آن در دیوان عالی وجود دارد.آقای بایدن دونالد ترامپ را متهم کردن میلیون ها نفر را از بیمه درمانی محروم خواهد کرد.در مقابل آقای ترامپ گفت اگر بایدن سر کار بیاید نظام درمانی سوسیالیستی خواهد شد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها