رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 518964

خسارت 730 میلیارد دلاری صنعت گردشگری جهان

ساعت 24 -سازمان جهانی گردشگری اعلام کرد ورود مسافران بین المللی در 8 ماه نخست امسال 70 درصد کاهش یافته و هزینه‌ای برابر با 730 میلیارد دلار خسارت برای صنعت گردشگری به بار آورده است.

dir="RTL">به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس، سازمان جهانی گردشگری تحت نظارت سازمان ملل (UNWTO) اعلام کرد، در بحبوحه کم شدن مسافرت ها ناشی از همه گیری کرونا، تعداد ورود (مسافران) بین المللی در 8 ماه نخست امسال 70 درصد نسبت به مدت مشابه پارسال افت کرده است.UNWTO در جدیدترین گزارش خود اعلام کرد کاهش ورود مسافران که حدود 700 میلیون (نفر) کم شده است، برای صنعت آشفته گردشگری، هزینه ای برابر با 730 میلیارد دلار خسارت به بار اورده است. این رقم 8 برابر رقم خسارت در زمان بحران مالی جهانی پیشین است.ضراب پلولیکاشویلی، دبیرکل UNWTO هشدار داد: «این کاهش بی سابقه، پی آمدهای قابل توجه اجتماعی و اقتصادی خواهد داشت و میلیون ها فرصت شغلی و کسب و کار را در معرض خطر قرار می دهد

بر اساس اعلام این نهاد، درحالی که تمامی مناطق جهان شاهد یک کاهش چشمگیر در تعداد گردشگران هستند، اروپا از این لحاظ کمتر متاثر شده است. اروپا به ترتیب در ماه های جولای و آگوست شاهد کاهش 72 و 69 درصدی بوده است. این رقم به ترتیب برای ورودهای بین المللی در ماه های مشابه 81 درصد و 79 درصد بوده است.این نهاد بین المللی پیش بینی کرد تقاضا برای مسافرت تاحد زیادی به بلاتکلیفی ناشی از شیوع کرونا بستگی دارد و میزان گردشگری در کل امسال حدود 70 درصد کاهش یابد. وضعیت گردشگری در جهان احتمالا در سه ماهه سوم سال 2021 بهبود یابد. بدترین پیش بینی نیز می گوید که بهبود تا سال 2022 رخ نخواهد داد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها