رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 518968

اعتصاب سراسری در کشمیر

ساعت 24 - در جریان اعتصاب سراسری در اعتراض به قوانین جدیدی که به هندی ها اجازه می دهد در کشمیر اقدام به خرید زمین کنند، فروشگاه ها و کسب و کارها در بخش های مختلفی از این منطقه تعطیل شدند.

dir="RTL">به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، در جریان اعتصاب سراسری در اعتراض به قوانین جدیدی که به هندی ها اجازه می دهد در کشمیر اقدام به خرید زمین کنند، فروشگاه ها و کسب و کارها در بخش های مختلفی از این منطقه تعطیل شدند.بر اساس اعلام این خبرگزاری، این درحالیست که حتی برخی از سیاستمداران حامی دولت هند در این منطقه نیز از قوانین مذکور که از روز سه شنبه هفته گذشته اجرایی شد، انتقاد کرده اند.گفتنی است، بر اساس قوانین جدید به هندی ها اجازه خرید زمین در این منطقه داده شده است؛ اجازه ای که هندی ها پیشتر از آن برخوردار نبودند.

پس از استقلال هند و پاکستان از استعمار بریتانیا تاکنون ۳ جنگ در سال‌های (۱۹۴۷، ۱۹۶۵ و ۱۹۷۱) میان دو کشور بر سر مسئله کشمیر رخ داده و بیش از ۷۰ هزار نفر در این درگیری‌ها کشته شدند.گروه‌های آزادی‌خواه کشمیر در سال ۱۹۸۹ مبارزه برای استقلال از هند و پیوستن به پاکستان را آغاز کردند. هر از چند گاهی در خط کنترل منطقه آزاد کشمیر که در کنترل پاکستان قرار دارد و همچنین منطقه جامو و کشمیر که تحت حاکمیت هند است، درگیری‌هایی میان نظامیان دو کشور روی می دهد. از سال ۲۰۰۳ تاکنون دو طرف یکدیگر را به نقض آتش‌بس در این منطقه متهم می‌کنند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها