رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 522824

همسرِ مک‌کین گزینه احتمالی بایدن به‌عنوان سفیر انگلیس

ساعت24-به نوشته یک روزنامه انگلیسی، در پی پیروزی نامزد حزب دموکرات آمریکا در ایالت آریزونا، همسر سناتور سابق این ایالت به عنوان سفیر احتمالی این کشور در لندن در نظر گرفته شده است.

نام «سیندی مک‌کین» همسر سناتور سابق ایالت آریزونا به عنوان سفیر احتمالی دولت بعدی آمریکا در انگلیس، مطرح شده است.

به نوشته روزنامه «ایندیپندنت»، مک‌کین به عنوان یک چهره جمهوری‌خواه مخالف «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا، نقش مؤثری در پیروزی «جو بایدن» رقیب دموکرات او در ایالت آریزونا داشته و اعطای مقام سفیر آمریکا در لندن می‌تواند به‌عنوان پاداشی برای او در نظر گرفته شده باشد.

روزنامه «تایمز» به نقل از فردی مطلع نوشت: «اگر [مک‌کین] مایل باشد، [این مقام] از آن وی خواهد بود. او آریزونا را تقدیم [بایدن] کرد. آن‌ها این مسئله را می دانند».

ترامپ در زمان حیات «جان مک‌کین» سناتور متوفی ایالت آریزونا، او را بارها مورد انتقاد قرار داده و گفته بود: «او قهرمان جنگ نیست زیرا [در ویتنام] اسیر بود».

دو سال قبل که جان مک‌کین در اثر ابتلا به تومور مغزی جانش را از دست داد، خانواده او ترامپ را به مراسم تدفین دعوت نکردند و با شروع مبارزات انتخاباتی در آمریکا، سیندی مک‌کین همسر وی به حمایت از بایدن پرداخت.

هفته گذشته با اتمام شمارش آرای ایالت آریزونا، بایدن با اختلاف حدود ده هزار رأی توانست ترامپ را در این ایالت شکست دهد.

برآورد رسانه‌ها حاکی از این است که بایدن با کسب ۳۰۶ رأی الکترال در مقابل ۲۳۲ رأی الکترال ترامپ پیروز شده است. طبق قوانین آمریکا هر یک از نامزدهای انتخاباتی که بتواند ۲۷۰ رأی الکترال را به دست بیاورد به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا انتخاب شده و مجوز ورود به کاخ سفید را به دست می‌آورد.

تیم دونالد ترامپ از پذیرش شکست امتناع کرده و شکایت‌هایی را در چند ایالت علیه آنچه به گفته آنها تخلف‌ها و تقلب‌های انتخاباتی است، مطرح کرده است اما این شکایت‌ها در چند ایالت رد شده‌اند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها