رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 529598

تجربیات خرید تور مالزی که حتما باید بدانید

رپورتاژ تبلیغی / امروزه با پیشرفت علم و دانش و همچنین تکنولوژی، سفر به کشورهای مختلف در دنیا نیز افزایش یافته ‌است به طوری که سالانه بخش وسیعی از درآمد برخی کشورها را صنعت گردشگری و توریسم تشکیل می‌دهد.

dir="RTL" style="text-align:right">زیر سایه‌ی این صنعت بزرگ و پردرامد، بخش‌های زیادی شکل گرفته ‌است که هرکدام خدمات مربوط به خود را دارند، مثل هتل‌ها، دفاتر خدمات هواپیمایی و بخش مورد مطالعه‌ی ما در این مقاله یعنی شرکت‌های ارائه دهنده‌ی تورهای گردشگری از جمله زیما سفر است. یکی از کشورهای زیبا که هرساله گردشگران زیادی از جمله ایرانیان، آن را به عنوان مقصد گردشگری خود انتخاب می‌کنند، کشور مالزی است. در اینجا به بررسی تورهای گردشگری کشور مالزی می‌پردازیم.

مالزی

مالزی کشوری است در جنوب شرقی قاره‌ی آسیا و شصت و ششمین کشور بزرگ جهان می‌باشد و همچنین چهل و چهارمین کشور پرجمعیت جهان، با جمعیتی حدود 32 میلیون و پنجاه هزار نفر نیز محسوب می‌شود. پایتخت این کشور، کوالالامپور و زبان رسمی آن، مالزیایی است اما اکثر مردم به زبان انگلیسی نیز می‌توانند ارتباط برقرار کنند. دین‌های اسلام، بوداییسم، هندوییسم و مسیحیت در این کشور رواج دارد اما دین اکثر مردم اسلام می‌باشد. در کشور مالزی می‌توان تلیفقی از سبک‌های سنتی و مدرن را در سازه‌ها، ساختمان‌ها و بافت برخی از شهرهای آن مشاهده کرد. در این کشور بعد از مالزیایی‌ها، بیشترین درصد جمعیت را چینی‌ها با 23.2 درصد را تشکیل می‌دهند. واجد پول این کشور رینگیت است و نوع حکومت آن نیز پادشاهی مشروطه فدرال می‌باشد. مالزی به دلیل داشتن جاذبه‌ها مختلف فرهنگی، تاریخی، تفریحی، طبیعی و ... و همچنین داشتن مردمانی مهربان، نجیب و خونگرم، از محبوبیت بالایی در بین گردشگران مختلف در سرتاسر دنیا برخوردار است و همچنین به دلیل وجود اکثریت مسلمان و دین اسلام، در این کشور می‌توان غذاهای حلال بسیاری یافت که از این منظر، این کشور، محبوبیت زیادی در بین مسلمانان نیز دارد. اکثر غذاهای مردم مالزی با برنج درست می‌شود و در کنار آن مرغ و گوشت گذاشته می‌شود. مردم مالزی عادت دارند غذا را با دست بخورند، به اینگونه که غذا را در کف دست خود می‌ریزند و سپس با کمک انگشتان در دهان می‌گذارند. اکثر غذاهای مالزی، غذاهایی با طعم تند و شیرین هستند. اکثر مالزیایی‌ها، غذاهای خود را در بیرون از خانه می‌خورند زیرا به هیچ‌عنوان عادت به درست کردن غذا در خانه ندارند و به همین دلیل قیمت غذاهای بیرونی ارزان‌تر و حتی به صرفه‌تر از پخت غذت در داخل خانه می‌باشد. کشور مالزی جاذبه‌های طبیعی بسیاری برای گردشگران علاقه‌مند به طبیعت دارد، از جنگل‌های انبوه، حیات وحش و ارتفاعات گرفته تا سواحل بسیار زیبای آن که هر کدام زیبایی‌های منحصر به فرد و خاص خودشان را دارند.

تورهای مالزی در فصول سال

کشور مالزی به دلیل همجوار بودن با دریا و سواحل، اکثر مواقع رطوبت و باران دارد. اصولا چون این کشور در منطقه‌ی استوا قرار دارد، هنگام تغییر فصل، تفاوت چندانی حس نمی‌شود. یکی از فصل‌های مورد علاقه گردشگران برای سفر به مالزی، فصل بهار می‌باشد. میانگین دمای هوای کوالالامپور در این فصل، بین 27 تا 28 درجه سانتی‌گراد است و خرداد ماه شروع فصل بارندگی در این کشور می‌باشد. بهترین زمان سفر به مالزی، اریبهشت ماه تا تیر ماه می‌باشد که هوا بسیار ملایم و دلچسب است، البته با رطوبت تقریبا زیاد. شما میتوانید هنگام سفر به مالزی با تورهای بهار، لباس‌های نخی و کتان به ‌همراه داشته باشید تا رطوبت اذیتتان نکند. تابستان نیز یکی از فصل‌های مورد علاقه گردشگران برای سفر به این کشور می‌باشد. میانگین دمای هوا در این فصل بین 31 تا 35 درجه سانتی‌گراد است و در این فصل هوا گرم و مرطوب است. استفاده از جزایر مالزی در این فصل افزایش چشمگیری پیدا می‌کند. در سفر به مالزی حتما چتر به همراه داشته باشید زیرا کشوری استوایی با بارش‌های فراوان در اکثر ماه‌های سال می‌باشد.

هزینه‌های سفر به مالزی

اگر دغدغه اصلی شما برای سفر به مالزی نگرانی درباره هزینه های تور مالزی است، با آفرهای ویژه‌ای که در کانال تلگرام اعلام می‌کنیم شما با کمترین قیمت راهی سفر به کوالالامپور می‌شود. لازم به ذکر است که اواسط فروردین تا اواسط تیر به عنوان فصل ارزانی سفر به مالزی شناخته می‌شود. پس اگر بودجه محدودی دارید، بهتر است که در فصل بهار راهی مالزی شوید. نکته دیگر اینکه شما باید علاوه بر رزرو تور مالزی، به صورت میانگین روزانه نفری 200 الی 300 رینگیت مالزی همراه خودتان داشته باشید تا بتوانید هزینه‌های مربوط به تفریح در مالزی و البته خورد و خوراک در مالزی را هم در طول سفر متقبل شوید.

هزینه‌های سفر به مالزی شامل هزینه‌ی رزرو هتل، حمل و نقل، خرید و ... است که هرکدام از این هزینه‌ها در تور لحاظ می‌شود. توجه داشته ‌باشید که هزینه‌ی رزرو هتل در ماه‌های مختلف از سال متفاوت است که در قیمت تور نیز تاثیر می‌گذارد؛ برای مثال هزینه‌ی رزرو هتل در شهر کوالالامپور در آبان تا بهمن ماه تقریبا بیش از حد معمول است. هزینه‌های حمل و نقل نیز در مالزی تقریبا ارزان است و هزینه‌ی بسیار زیادی ندارد. یکی از مزایای بسیار مهم و خوب سفر به مالزی برای ایرانیان این است که برای سفر به این کشور برای 14 روز، اصلا نیاز به ویزا ندارید اما برای ماندن بیش از 14 روز باید برای اخذ ویزا اقدام نمایید. برای خرید در مالزی بهتر است از از فروشگاه‌های مجود در شهر کوالالامپور استفاده شود زیرا هم از لحاظ قیمت و هم کیفیت مناست است. در مالزی رستوران‌های مختلفی وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها استفاده نمایید. قیمت غذاهای رستوران‌ها نیز بسیار مناسب است و همچنین رستوران‌های ایرانی زیادی نیز در کوالالامپور فعالیت می‌کنند و شما می‌توانید از آن‌ها استفاده نمایید. علاوه بر رستوران‌های ایرانی، رستوران‌های هندی و رستوران‌های عربی زیادی هم در این کشور فعالیت می‌کنند. همانطورکه گفته‌شد، به دلیل اینکه مالزی کشوری مسلمان محسوب می‌شود، غذاهای این کشور که در رستوران‌ها، فست‌فودها و ... سرو می‌شود، کاملا حلال است و مسلمانان با خیال راحت می‌توانند از این غذا استفاده نمایند و لذت ببرند. به یاد داسته باشید که آب لوله‌کشی شهر در اکثر جاهای مالزی، قابل استفاده نیست و باید از آب معدنی استفاده نمایید که خود هزینه‌ی جدا دارد.

مالزی، کشوری مملو از جاذبه‌های گردشگری متنوع با مردمانی نجیب و مهربان، یکی از لذت‌بخش ترین سفرها را برای گردشگران فراهم می‌کند. همانگونه گفته‌شد اکثریت مردم این کشور مسلمان هستند که سبب مسافرت بسیاری از مردمان کشورهای مسلمان از جمله ایران به مالزی می‌شود. یکی از مهم‌ترین بخش‌های سفر به مالزی، بخش روش سفر به این کشور است که امروزه اکثرا با تورهای گردشگری مختلف، که هرکدام خدمات مختلفی دارند، به این کشور سفر می‌کنند. پس دانستن خدمات تورها، زمان سفر و همچنین هزینه‌های سفر بسیار حائز اهمیت می‌باشد که در این مقاله به بخش‌ی از این هزینه‌ها و زمان ها اشاره شد تا شما بتوانید به نحو احسن و بدون به وجود آمدن کوچکترین مشکل به کشور زیبای مالزی سفر کنید و لذت ببرید. برای خرید تور هم میتوانید از طریق سرچ دامین زیر در گوگل اقدام به سفر کنید.www.zima.ir

این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها