رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 533402

احتمال مرگ ۱۵۰ نفر در پی وقوع سیل مهیب در هند

ساعت24-سقوط بهمن ناشی از شکسته شدن یخچال‌های طبیعی کوه‌های هیمالیا در شمال هند، موجب تخریب یک سد و جاری شدن ناگهانی سیل شد.

شکسته شدن بخشی از یخچال‌های طبیعی هیمالیا و سقوط آن بر روی سدی در شمال هند، منجر به وقوع سیل مهیب در این ناحیه شد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، روز یکشنبه در پی وقوع این حادثه، دستور تخلیه مناطق مسکونی پایین دست سد صادر شده و احتمال می‌رود تا این لحظه تا ۱۵۰ نفر جان خود را از دست داده باشند.

شاهدان عینی می‌گویند حجم عظیمی از بهمن و خاک و سنگ را دیده‌اند که به درون دره رودخانه فرو ریخته است. به گفته یکی از آن‌ها: «این اتفاق خیلی سریع رخ داد و فرصت آن نبود که به کسی هشدار داده شود. احساس کردم حتی ما نیز در مسیر سیل برده شویم».

او با اشاره به اینکه در مجاورت محل سقوط بهمن یک پروژه نیروگاه برق آبی در جریان بوده است، ممکن است تمامی کارکنان آن کشته شده باشند و «نمی‌دانیم چند نفر مفقود شده باشند».

وزیر ایالت «اوتاراکند» درباره تعداد کشته شدگان گفت «تعداد واقعی آن‌ها هنوز تأیید نشده است» اما گمان می‌رود بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ نفر جان خود را از دست داده باشند.

«نارندرا مودی» نخست‌وزیر هند نیز پس از تماس تلفنی با این مقام ایالتی در پیامی توئیتری نوشت به دقت در حال بررسی حادثه است و ملت هند در کنار اوتاراکند می‌ایستد و برای آن‌ها دعا می‌کند.

از سوی دیگر، «امیت شاه» وزیر کشور هند اعلام کرد تیم‌های پاسخ به فجایع به صورت هوایی به محل اعزام شده‌اند تا عملیات امداد و نجات را آغاز کنند.

شدت این سانحه که از سوی رسانه‌های محلی هند «سونامی هیمالیایی» نام گرفته است، نواحی اطراف رودهای ایالت مجاور را نیز در حالت هشدار قرار داده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها