رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 537924

بهترین درمان کاهش سلولیت

رپورتاژ تبلیغی / سلولیت نوعی چربی است که به شکلی متفاوت روی پوست نمایان می‌شود.

div>

سلولیت چیست؟

سلولیت نوعی چربی است که به شکلی متفاوت روی پوست نمایان می‌شود. علت سلولیت را باید این گونه معرفی کرد که این نوع خاص از چربی زیر پوستی، بین عضلات و فیبرهایی که پوست را به عضله وصل می‌کند، گیر کرده است و با فشاری که کیسه‌های چربی به بافت پوست وارد می‌کنند، ظاهری پرتقالی شکل به پوست می‌دهند و فرورفتگی‌هایی را روی پوست به وجود می‌آورند. سلولیت‌ها اغلب بعد از سنین بلوغ دیده می‌شوند و در خانم‌ها به دلیل اینکه حجم فیبر در بافت‌های مفصلی و ارتباط دهنده آنها بیشتر است، به میزان بیشتری وجود دارد که به حدود۸۰-۹۰ درصد می‌رسد. ممکن است در خانم‌های جوان هم سلولیت دیده شود ولی میزان آن در افرادی که سن بالاتری دارند، به دلیل نازک شدن پوست بیشتر است. با افزایش چربی و شل شدن عضلات بدن، درصد بروز سلولیت بیشتر می‌شود.

باید بدانید که سلولیت در هر قسمتی از بدن که چربی تجمع پیدا کند مانند شکم، بازو و غیره دیده می‌شود ولی اغلب در ناحیه باسن و ران پدید می‌آید. این نواحی بیشتری چربی را دارا هستند و به همین دلیل احتمال ایجاد سلولیت ران و سلولیت پا و حتی در برخی مواقع سلولیت شکم بیشتر است. تصور نکنید که داشتن سلولیت به این مفهوم است که شما اضافه وزن دارید، حتی افراد لاغر هم ممکن است دچار سلولیت شوند.

از دیگر علت سلولیت پوست رژیم غذایی ناسالم، کاهش یا افزایش ناگهانی وزن، ورزش نکردن، کم آبی، درصد چربی بدن و متابولیسم ضعیف هستند. البته ژنتیک هم در سلولیت نقش دارد و اگر مادر شما دارای سلولیت بوده است، احتمال بروز آن در شما هم افزایش می‌یابد. البته وجود سلولیت برای سلامتی بدن مشکلی ایجاد نمی‌کند و در واقع ضرری ندارد و برای عوارض سلولیت به غیر از تغییر در ظاهر پوست نمی‌توان نکته دیگری را نام برد، ولی بهتر است برای اینکه ظاهری زیباتر داشته باشید، برای از بین بردن آنها دست به کار شوید.

نواحی تشکیل سلولیت:

سلولیت اغلب در نواحی ران، باسن، لگن، شکم، قسمت پایین کمر، قسمت های پشت و داخل بازوها، قسمت های داخلی زانو، بالای کمر، زیر شانه ها و مچ پا ایجاد می شود. محل ایجاد سلولیت در آقایان معمولاً در ناحیه شکم و پشت گردن است.

انواع سلولیت:

سلولیت سفت:

معمولاً در زنان جوان و با شرایط خوب جسمی ظاهر می شود. این نوع سلولیت ضخیم و چسبیده به عضلات است و به سختی می توان آن را بین دو انگشت شست و سبابه گرفت. فشار دادن آن همراه با احساس درد و ناراحتی همراه است. این گونه سلولیت بیشتر در ران و باسن مشاهده می شود.

سلولیت شل:

برعکس سلولیت سفت که قابل حرکت نیست در این نوع به راحتی می توانید گلوله برجسته را حرکت دهید. به همین دلیل با هر حرکت بدن می جنبد و منظره‌ای ناخوشایند به وجود می آورد. سلولیت اغلب در زنانی که مدت زیادی پرتحرک بوده اند اما بعداً فعالیت و تحرک خود را کنار گذاشته اند، ایجاد می شود. همچنین در زنانی که مجبور به انجام کارهای خسته کننده هستند، دیده می شود. کسانی که برای لاغر شدن از رژیم های غیراستاندارد و سخت یا سونای خشک و تعریق استفاده می کنند، بعد از لاغری سریع، دوباره چاق می شوند و بافت ها در این تغییر وزن های پی در پی.

بهترین روش درمان سلولیت:

یکی از روش های درمان سلولیت استفاده از روش کربوکسی تراپی میباشد.

کربوکسی تراپی (Carboxytherapy):

تکنیک کربوکسی تراپی نوعی مزوتراپی است و در آن گاز دی اکسید کربن به زیر پوست تزریق می گردد. تزریق گاز دی اکسید کربن به زیر پوست سبب افزایش گردش خون موضعی و تجمع اکسیژن شده و سبب بهبود خاصیت ارتجاعی پوست و همچنین باعث تحریک تولید کلاژن می شود.

تکنیک های انجام کربوکسی تراپی

دریافت نتیجه مطلوب از کربوکسیتراپی بستگی به تعداد جلسات درمان، فواصل بین جلسات، تعداد تزریق در هر جلسه، حجم گاز در هر تزریق، حجم کل گاز تزریقی در هر جلسه، فشار گاز و فاصله بین نقاط تزریق دارد که تمامی این اطلاعات و متغیرها برای هر درمان در برنامهای در دستگاه های کربوکسی قابل مشاهده است.

وسعت موضع مورد نظر برای کربوکسیتراپی و شرایط بیماران با هم متفاوت است، برنامههای پیشفرض برای عموم بیماران در نظر گرفته شدهاند. در صورتی که کاربر تشخیص دهد حجم گاز تزریقی در هر جلسه برای بیمار

کافی نیست میتواند برنامه پیشفرض را در یک جلسه تکرار کند.

فرآیند کربوکسیتراپی زود بازده نیست. برای دستیابی به نتیجه مطلوب، جلسات درمان با فواصل زمانی منظم تکرار شود.

درمان سلولیت با استفاده از کربوکسی تراپی:

درمان سلولیت با کربوکسیتراپی (برنامه Cellulite) نتایج چشمگیری دارد. تزریق گاز CO2 باعث افزایش گردش خون و دفع متابولیتهای سلولی میشود. زاویه تزریق در درمان سلولیت 45 الی ۹0 درجه بسته به ضخامت بافت چربی است و سوزن حتما باید وارد هایپودرم شده باشد. سوزن 1۳ یا 1۸ میلیمتری با گیج ۲7 برای این کار مناسب است. تعداد تزریق و حجم گاز تزریقی بنابر وسعت سلولیت، متفاوت است. کاربر میتواند با تقسیم موضع سلولیت، برنامه پیشفرض را تکرار کند تا تمام موضع پوشش داده شود. تعداد جلسات با توجه به نوع پوست بیمار میتواند بیشتر از پیشنهاد دستگاه تکرار شود.

درمان سلولیت

دستگاه کربوکسی تراپی مدایون:

این دستگاه یکی از پیشرفته ترین دستگاه های کربوکسی بوده در زمینه تجهیزات پزشکی میباشد. که توسط شرکت نیک فناوران پلاسما با برند مدایون تولید شده است. نام این دستگاه، دستگاه کربوکسی مدایون S میباشد.این دستگاه اولین دستگاهی می باشد که دارای هند پیس بوده و امکان تزریق گاز با دقتcc ۰.۵ را دارد. این دستگاه دارای صحفه تمام لمسی رنگی میباشد و این ویژگی باعث میشد که پزشکان عزیز بتواند به راحتی از این دستگاه استفاده کند.وهمچنین دارای ۲۰ برنامه متنوع برای کاربرد های مختلف میباشد، زبان این دستگاه انگلیسی میباشد.

دستگاه کربوکسی تراپی

هندپیس منحصر به فرد

این دستگاه اولین دستگاهی میباشد که دارای هندپیس بوده و سیستم خودکار تخلیه گاز اضافی را دارد.

صفر تا صد این دستگاه توسط خود شرکت طراحی شده و تولید شرکت نیک فناوران پلاسما با برند مدایون می باشد.

شرکت تجهیزات پزشکی مدایون برای این دستگاه ۲ سال گارانتی تعویض و ۱۰ سال گارانتی خدمات پس از فروش در نظر گرفته است.

این مقاله به صورت اختصاصی توسط تیم نویسندگان شرکت مدایون تهیه شده است.

این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها