رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 538704

سئو چیست؟

رپورتاژ خبری / اگر گشتی در دنیای اینترنت و فضای مجازی بزنید، بدون شک با کلمه سئو مواجه خواهید شد.

dir="RTL" style="text-align:justify">اگر گشتی در دنیای اینترنت و فضای مجازی بزنید، بدون شک با کلمه سئو مواجه خواهید شد. SEO مخفف عبارت Search Engine Optimization و به معنی بهینه سازی سایت برای موتور های جستجو می باشد. منظور از موتورهای جستجو گوگل، یاهو، بینگ و ... است که البته همانطور که می دانید مهم ترین و پر کاربرد ترین آن ها همان گوگل می باشد. به زبان ساده سئو به مجموعه ی اقداماتی گفته می شود که برای سایت انجام می دهیم تا آن را در صفحه ی اول موتور های جستجو مشاهده کنیم. این امر موجب افزایش مشتری و فروش یا ارائه ی خدمات خواهد شد. چرا که رفته رفته به تعداد کاربران اینترنت افزوده می شود.

گروه ساین با در اختیار داشتن کادر حرفه ای و متخصص، آماده ارائه خدمات سئو شیراز با بهترین قیمت و کیفیت به شما عزیزان می باشد. اما حالا که فهمیدیم سئو چیست، قصد داریم در ادامه ی این مقاله به صورت مفصل تر به توضیح و بررسی آن بپردازیم. سئو داخلی، سئو خارجی، سئو کلاه سفید و سئو کلاه خاکستری از جمله موارد مهم در سئو هستند که در این مقاله در رابطه با آن ها صحبت خواهیم کرد.

سئو و رفتار کاربر

در گذشته بهینه سازی سایت فقط برای گوگل و با توجه با فاکتورها و الگوریتم های آن از جمله تکرار کلمه کلیدی در متن انجام می شد. اما اکنون گوگل رفتار کاربر را به عنوان الگوی خود برای مهم بودن یا نبودن یک سایت در نظر گرفته است. به این معنی که گوگل رفتار کاربری که عبارتی را جستجو کرده و وارد سایت شما شده است را زیر نظر گرفته و مواردی از جمله مدت زمان ماندن در سایت، رفتن به صفحات دیگر سایت و ... را بررسی می کند. بدون شک سایت شما برای کاربری که سایت شما را باز کرده و سریع ببندد، مفید و کارآمد نبوده است. اما کاربری که مدتی در سایت شما می ماند و وارد صفحات دیگر سایت شده و به مطالعه می پردازد، سایت شما را مثمر ثمر یافته است. گوگل نیز بسیار باهوش است و به روشنی این موضوع را درک کرده و به سایتی که کاربر آن را دوست دارد، رتبه بهتری خواهد داد.

با توجه به این موضوع که در واقع مهم ترین فاکتور در سئو و افزایش رتبه سایت شما در موتورهای جستجو است، سعی کنید مطالب سایت را مفید و جذاب انتخاب کنید تا کاربران را راضی نگاه دارید.

سئو داخلی

سئو داخلی به مجموعه اقداماتی که در داخل سایت انجام شده تا برای گوگل بهینه سازی گردد گفته می شود. از جمله مواردی که در سئو داخلی به کار گرفته می شود می توان به بهینه سازی عنوان صفحه، تگ توضیحات، تگ کلمات کلیدی، تگ های H1 تا H6، ساختاربندی URL، چگالی کلمات کلیدی، بهینه سازی عکس ها، لینک سازی داخلی، عدم استفاده از محتوای تکراری، بهینه سازی سرعت بارگذاری سایت و صفحات آن و ... اشاره کرد.

سئو خارجی

سئو داخلی برای قرار گرفتن در صفحه اول گوگل کافی نیست و به این منظور باید سئو خارجی نیز روی سایت انجام شود. سئو خارجی به معنای مجموعه اقداماتی است که در خارج از سایت به منظور بهینه سازی سایت انجام می شود. از جمله اقدامات سئو خارجی فعالیت در شبکه های اجتماعی، فعالیت در فروم ها و انجمن ها، ثبت سایت در دایرکتوری ها، معرفی سایت به موتورهای جستجو، به اشتراک گذاری عکس ها و مطالب سایت، ثبت نقشه گوگل، لینک سازی خارجی و ... می باشد.

سئو کلاه سفید

اگر با سئو آشنایی داشته باشید حتما این عبارات را شنیده اید. سئو کلاه سفید به معنای انجام تکنیک های سئو با رعایت تمام قوانین و مقررات اعلام شده توسط گوگل و بدون دور زدن و فریب دادن آن است. همه ی قوانین و مقررات گوگل در سئو کلاه سفید نیز در راضی نگاه داشتن و فراهم کردن بهترین نتیجه برای کاربر خلاصه می شود.

از جمله تکنیک هایی که باید برای سئو کلاه سفید انجام دهید تا گوگل شما را دوست داشته باشد، عبارتند از: تولید محتوای مفید و ارزشمند، استفاده درست و به جا از کلمات کلیدی، راهنمایی کاربر به صفحات مختلف با استفاده از لینک سازی داخلی، بهینه سازی ساختار فنی سایت و ... . در واقع رعایت همان مواردی که در سئو داخلی برشمردیم، سئو کلاه سفید محسوب می شود.

سئو کلاه سیاه

نقطه مقابل سئو کلاه سفید، سئو کلاه سیاه می باشد که بر خلاف سئو کلاه سفید اشاره به استفاده از روش های سئو که قصد آن فریب دادن و دور زدن گوگل است، دارد. البته اخیرا گوگل بسیار باهوش شده و این سایت ها را تشخیص داده و جریمه می کند. خرید بک لینک، کامنت های غیر مرتبط در سایت های دیگر، استفاده از محتوای سایت های دیگر، پنهان کردن متن یا لینک، استفاده زیاد از کلمات کلیدی در متن، استفاده از ابزارها و ربات های سئو، تبادل لینک و ... از جمله تکنیک های کلاه سیاه هستند که به کارگیری آن ها ممکن است برای سایت شما بسیار خطرناک باشد. پس از آن ها دوری کنید.

مدیریت اینستاگرام با استفاده از الگوریتم های به روز این شبکه اجتماعی از دیگر خدمات گروه ساین است که موجب افزایش فروش شما خواهد شد.

سئو کلاه خاکستری

در واقع نمی توان اظهار داشت که سئو کلاه خاکستری چیزی بین سئو کلاه سفید و سئو کلاه سیاه است، چرا که باز هم به روش های غیر قانونی گوگل بر می گردد و اگر گوگل متوجه آن شود حتما جریمه خواهید شد. اما می توان گفت که اگر از سئو کلاه خاکستری به صورت هوشمندانه و حرفه ای و به دور از کوچک ترین اشتباه استفاده شود، حتما موثر خواهد بود. سئو کلاه خاکستری بسیار شبیه به سئو کلاه سیاه است.

از جمله تکنیک های کلاه خاکستری می توان خرید دامین قدیمی، طراحی مجدد سایت و نوسازی آن، کامنت در سایت های دیگر و سایت خودتان، بک لینک سازی در سایت های دیگر، وارد شدن به سایت از طریق لینک آن در شبکه های اجتماعی مختلف، استفاده از کلمات کلیدی فقط در عنوان، درخواست قرار دادن لینک سایت در خبرنامه ایمیلی سایت های خبری، استفاده از شبکه های اجتماعی جعلی و ... را نام برد.

لطفا برای انجام خدمات سئو، مدیریت اینستاگرام، طراحی لوگو و طراحی سایت شیراز با قیمت بسیار مناسب با گروه ساین از طریق شماره تماس های 09190238500 و 09190239500 در ارتباط باشید.

این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها