رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 542032

بحران بازار مرغ با توزیع گسترده فعلا رفع شد

۱۰۲۷ تخلف در بازار مرغ ایام عید

ساعت 24-ماجرای قیمت مرغ و شرایط این بازار در روزهای آینده همچنان خبرساز است.

دیروز مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی ایران گفت: اکنون بحران بازار گوشت مرغ با توزیع گسترده این محصول، توسط دولت برطرف شده و برای ماه مبارک رمضان قیمت‌ها متعادل می‌شود. «محمدعلی کمالی» که با ایرنا سخن می‌گفت، دراین‌باره افزود: در ابتدای سال ۱۴۰۰ به دلیل کاهش عرضه گوشت مرغ توسط برخی استان‌های تولیدکننده عمده همانند استان‌های شمالی کشور به استان تهران با بحران کاهش عرضه و افزایش قیمت روبه‌رو شدیم که این مشکل با استقرار معاونین وزیر جهاد کشاورزی در این استان‌ها برطرف شد. وی نیاز روزانه بازار تهران به گوشت مرغ را هزارو ۱۰۰ تن دانست و اظهار کرد: اکنون با اقدامات وزارت جهاد کشاورزی روزانه نزدیک به هزارو ۴۰۰ تن گوشت مرغ وارد استان تهران می‌شود که بخشی از آن حتی مازاد بر نیاز استان است.
مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی کشور تصریح کرد: همچنین به منظور تأمین گوشت مرغ مورد نیاز کشور، مقداری نهاده اضافه در نظر گرفته شد تا دوره پرورش به ۵۰ روز برسد و کمبود بازار رفع شود. کمالی اضافه کرد: اکنون ۱۲۵ میلیون قطعه جوجه‌ریزی انجام شده، بنابراین بعد از این، شاهد صف در میادین میوه و تره‌بار نخواهیم بود. وی بازار گوشت مرغ را رو به آرامش دانست و گفت: برخی از هم‌وطنان به دلیل نگرانی‌هایی که داشتند اقدام به خرید و ذخیره‌سازی گوشت مرغ می‌کردند که اکنون این ولع وجود ندارد، بنابراین برای ماه مبارک رمضان، بازار متعادلی خواهیم داشت. طبق آمار وزارت جهاد کشاورزی سال ۹۹ بیش از دومیلیون‌و ۵۰۰ هزار تن گوشت مرغ در کشور تولید و به بازار عرضه شد. پیش از این به دلیل کمبود نهاده‌های طیور، مدت‌زمان پرورش مرغ گوشتی ۴۰ روز تعیین شده بود. طبق تصمیم اخیر قرارگاه ساماندهی بازار مرغ، قیمت هر کیلوگرم مرغ زنده ۱۷هزارو ۱۰۰ تومان و گوشت مرغ گرم ۲۴هزارو ۹۰۰ تومان تعیین شده است.
در کنار این خبر همچنین معاون بازرسی اتاق اصناف ایران از رخ‌دادن هزارو 27 تخلف در بازار مرغ ایام عید خبر داد. بهنام نیک‌منش در گفت‌وگو با ایلنا درباره وضعیت بازرسی از صنف مرغ‌فروش‌ها اظهار کرد: بعد از اینکه قرارگاه ساماندهی بازار مرغ قیمت مصوب مرغ را تعیین کردند، ما همه بازرسان سراسر کشور خود را معطوف به بازرسی بازار مرغ کردیم.
رعایت نرخ مصوب و عدم قطعه‌بندی موضوعاتی بودند که بازرسی درباره آنها صورت گرفت. هرچند مدیران جهاد کشاورزی تدابیری می‌اندیشند تا قطعه‌بندی صنعتی کم‌کم در بازار عرضه شود، در این مورد هم در سراسر کشور نظارت جدی شده است. وی با اشاره به میزان تخلفات گفت: از اول تا شانزدهم فروردین، 26هزارو 331 بازرسی از بازار مرغ صورت گرفته که از این میان هزارو 27 تخلف در کل کشور احراز شده است. تعداد گران‌فروشی‌های احرازشده 628 عدد بوده و بقیه آمار مربوط به قطعه‌بندی، عدم درج قیمت، عدم صدور فاکتور رسمی و تقلب و کم‌فروشی بوده است.
معاون بازرسی و نظارت اتاق اصناف ایران در ادامه اضافه کرد: مجموع ارزش ریالی تخلفاتی که بازرسان اصناف برای آنها پرونده تشکیل داده و برای حکم نهایی به تعزیرات ارجاع داده شده، 15میلیاردو705میلیون‌و505هزارو 533 ریال بوده است. وی درباره جریمه تخلف‌کنندگان بازار مرغ خاطرنشان کرد: جریمه متخلفان را سازمان تعزیرات مشخص می‌کند اما طبق قانون نظام صنفی جریمه متخلفان از دو برابر میزان تخلف شروع می‌شود. خوشبختانه این روزها بازار مرغ آرام است.
نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها