رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 543094

همه نمایندگان ایران شانس صعود دارند

شوک یحیی به قهرمان جهان و اروپا

ساعت 24-هفته دوم لیگ قهرمانان آسیا روز شنبه با رقابت 3 تیم کشورمان مقابل رقبا ادامه پیدا کرد. در این سه دیدار نمایندگان فوتبال ایران موفق به کسب 2 برد و یک تساوی شدند تا همچنان در این تورنمنت بدون شکست بمانند.

پرسپولیس در هند موفق شد با یک کامبک توفانی 10 دقیقه‌ای ۳ بر یک الریان قطر را شکست دهد، فولاد یک -صفر الوحدات اردن را مغلوب کرد و تراکتور مقابل الشارجه امارات به تساوی بدون گل رضایت داد. این نتایج باعث شد پرسپولیس با ۶ امتیاز مقتدرانه در گروه E صدرنشین شود و فولاد ۴ امتیازی با تفاضل گل کمتر نسبت به النصر که توانست السد را 3 بر یک ببرد در گروه D در رده دوم جا بگیرد و تراکتور با ۲ امتیاز در رده سوم بایستد؛ هم‌امتیاز با پاختاکور 2 امتیازی و با 2 امتیاز کمتر نسبت به الشارجه.
با هر متر و معیاری شروع تیم‌های ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا بسیار خوب بوده است. نمایندگان فوتبال ایران نشان داده‌اند که در سطح بالایی بازی می‌کنند. این را به خوبی می‌توان از روی تحلیل‌هایی که رسانه‌های ورزشی غرب آسیا ارایه می‌کنند هم فهمید. به عنوان مثال استاد الدوحه قطر در مورد بازی پرسپولیس و الریان نوشت: «الریان مقابل پرسپولیس نابود شد». این تعبیر درستی از بازی نایب قهرمان فصل قبل لیگ قهرمانان آسیا مقابل تیم قطری به حساب می‌آید، چراکه سرخ‌ها در همه زمینه‌ها از شاگردان لورن بلان سر بودند. الریان اگرچه در نیمه نخست با تک موقعیتی که روی دروازه حامد لک ایجاد کرد توانست یک-صفر به رختکن برود اما در آغاز نیمه‌ دوم و قبل از اینکه الریانی‌ها بفهمند چه شده یا بلان بتواند تصمیمی اتخاذ کند، پرسپولیس با تک گل کمال کامیابی‌نیا و 2 گل شهریار مغانلو نسخه تیم قطری را پیچید و سرنوشت مسابقه را تعیین کرد. به بیان دیگر یحیی گل‌محمدی در نیمه دوم که نیمه مربیان است چنان درسی به مربی سابق تیم‌ ملی فرانسه و باشگاه پاری‌سن‌ژرمن داد که شاید تا سال‌ها فراموش نکند. در این میان شجاع خلیل‌زاده ستاره فصل قبل پرسپولیس که با حاشیه‌های بی‌پایان راهی الریان شد و مقابل دوستان قدیمی‌اش به میدان رفت هم نتوانست جلوی توفان حملات پرسپولیس را بگیرد. حالا پرسپولیس با ۶ امتیاز در صدر جدول گروهش قرار دارد و با توجه به تساوی‌های 3 تیم دیگر مقابل یکدیگر فاصله‌ای اطمینان‌بخش با سایر رقبا ایجاد کرده است. فعلا گوآ هند میزبان این گروه با 2 تساوی بدون گل در رده دوم قرار دارد و باید سه‌شنبه مقابل پرسپولیس قرار بگیرد. اگر شاگردان یحیی بتوانند گوآ را هم از
پیش رو بردارند تقریبا بخش زیادی از مسیر صعود به عنوان تیم نخست را طی کرده‌اند؛ کاری که برای یکی از بهترین تیم‌های حال حاضر آسیا نباید چندان سخت باشد.
سه‌شنبه همچنین فولاد باید در نبرد صدرنشینی مقابل النصر عربستان قرار بگیرد. تیم جواد نکونام بدون شک فراتر از انتظارات ظاهر شده است. آنها با تساوی مقابل السد در حالی که می‌توانستند برنده باشند و برد یک-صفر مقابل نماینده اردن یکی از شانس‌های اصلی صعود از گروه‌شان هستند. نکته جالب در گروه فولاد پیشتازی النصر است. این تیم عربستانی که سال گذشته در فینال غرب آسیا مقابل پرسپولیس شکست خورد و چند ماه خودش را آواره دادگاه حکمیت ورزش کرد تا شاید پرسپولیس را محروم کند، فصل خوبی در لیگ عربستان پشت سر نگذاشته است و گمان می‌رفت مقابل السدی که لیگ قطر را بدون شکست با قهرمانی پشت سر گذاشت دست پر از زمین خارج نشود. با این حال النصری‌ها ثابت کردند تیم باتجربه‌ای در لیگ قهرمانان آسیا هستند. ژاوی نیز باید فکری به حال وضعیت تیمش کند وگرنه خیلی زود مجبور می‌شود با لیگ قهرمانان آسیا خداحافظی کند. فولاد اگر بتواند در بازی فردا شب خود مقابل النصر 3 امتیاز را کسب کند که شاهکار کرده و دور رفت را با صدرنشینی و با اختلاف امتیاز مناسب به پایان می‌رساند. اتفاقی که به هیچ عنوان دور از دسترس نیست، مخصوصا با نمایشی که شاگردان جواد نکونام ارایه می‌کنند. در عین حال تساوی هم می‌تواند یک نتیجه معقول برای فولاد باشد و آنها را برای دور برگشت امیدوار نگه‌ دارد. حتی برای صعود به عنوان یکی از بهترین تیم‌های دوم. تراکتور دیگر نماینده فوتبال ایران است که سه‌شنبه شب در سومین بازی خود به میدان می‌رود. تراکتور در این بازی مقابل نیروی هوایی عراق ضعیف‌ترین تیم گروه تا بدین جای رقابت‌ها قرار می‌گیرد و اگر قرار به برد باشد این بهترین فرصت برای شاگردان رسول خطیبی است. تراکتور می‌تواند از فرصت دیدار الشارجه امارات و پاختاکور که منجر به از دست دادن امتیاز برای یکی از این دو یا هر دوی آنها می‌شود نهایت استفاده را ببرد یا خودش را صدر برساند یا حداقل جایگاه دوم را تصاحب کند. تراکتور که در بازی نخست نشان داد خط حمله گلزنی در اختیار دارد و در بازی دوم ثابت کرد کلین‌شیت در آسیا هم کار سختی برای‌شان نیست، در بازی سوم می‌تواند با کسب 3 امتیاز در مسیر صعود قدم بردارد. نکته مثبت برای تراکتور این است که آنها مقابل 2 تیم مدعی گروه شکست نخوردند.
لیگ قهرمانان آسیا در 2 هفته نخست بهتر از آنچه تصورش می‌رفت برای فوتبال ایران آغاز شده است. کافی است 2 هفته ابتدایی رقابت‌های امسال را با سال گذشته مقایسه کنیم. سال گذشته در 8 بازی ابتدایی رقابت‌ها تیم‌های ایرانی تنها یک برد به دست آوردند. پرسپولیس با یک باخت و یک تساوی رقابت‌ها را آغاز کرد و استقلال نیز با 2 تساوی. حالا شرایط به کلی عوض شده و رقابت‌های برگزار شده تا بدین‌جا و سطح تیم‌های مدعی نشان داده فوتبال ایران می‌تواند به ادامه روند خوب نمایندگانش امیدوار باشد. حداقل در کسب سهمیه صعود به دور گروهی مسابقات.
نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها