رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 546733

بایدن با محمود عباس تماس گرفت

ساعت 24-سخنگوی رئیس تشکیلانت خودگردان فلسطین دقایقی پیش اعلام کرد که جو باید رئیس جمهوری آمریکا با محمود عباس تلفنی گفت وگو کرد.

به گزارش رویترز، جو بایدن رییس جمهوری آمریکا شنبه شب بعد از چهار ماه ورود به کاخ سفید و پیروزی بر دونالد ترامپ در انتخابات ۲۰۲۰ برای اولین بار تلفنی با رییس تشکیلات خودگران فلسطین تماس گرفت.

این تماس در حالی صورت می گیرد که درگیری میان نیروهای اشغالگر رژیم صهیونیستی و گروه های مبارز فلسطینی در نوار غزه طی روزهای اخیر شدت یافته است.

رییس جمهوری آمریکا پیش از این روز جمعه هادی عمر نماینده خود را برای کمک به آرامش به منطقه اعزام کرد.

عمر که در دولت باراک اوباما معاون نماینده ویژه آمریکا در امور مذاکرات فلسطینی ها و صهیونیست ها در سال های بین ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۷ میلادی بوده است متهم به همکاری با گروه های ضد اسرائیلی در گذشته است. اوایل سال جاری میلادی وی اولین تماس را با دولت بایدن و تشکیلات فلسطینی برقرار کرد و در کمک به بازگشت حمایت مالی از فلسطینی ها در دولت جدید آمریکا نقش داشته است.

تماس بایدن با عباس در حالی صورت گرفت که رژیم صهیونیستی روز شنبه در اقدامی جنایتکارانه و برخلاف قوانین بین‌المللی و به منظور جلوگیری از پوشش جنایات خود، «برج الجلا» را در غزه که شماری از دفاتر رسانه‌های بین‌المللی در آن قرار داشتند، هدف قرار داد.

در برج الجلاء دفاتر خبری رسانه‌های بین‌المللی از جمله شبکه الجزیره، اسوشیتدپرس و خبرگزاری فرانسه در آن قرار داشتند و اخبار مربوط به غزه را پوشش می‌دادند.

فیلم‌های منتشر شده نشان می‌دهد این برج بطور کامل ویران شده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها