رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 548621

هشدار هایی برای خریداران ملک در ترکیه

رپورتاژ تبلیغی / با نگاهی به آمار و ارقام خریداران ملک در ترکیه می توان به راحتی متوجه شد که در سال گذشته و امسال ایرانیان در رتبه یک خرید ملک در ترکیه قرار داشته اند. بسیاری به دنبال اخذ شهروندی ترکیه از طریق خرید ملک و برخی نیز به دنبال اخذ اقامت در این کشور می باشند. در این میان آن چیزی که باید بیش از هر چیز دیگر به آن توجه کنید دانستن قوانین خرید ملک در ترکیه برای اتباع کشورهای خارجی می باشد زیرا کم نیستند افرادی که به دنبال زندگی بهتر و سرمایه گذاری در ترکیه، پول و دارایی خود را از دست داده اند. یکی از مهمترین دلایل آن می تواند آشنا نبودن ایرانیان با شرایط و قوانین خرید ملک در ترکیه باشد. در این مقاله سعی کردیم تا شما را برخی از این قوانین آشنا کنیم

div>

خرید ملک در ترکیه و شرایط آن

خرید خانه در ترکیه دیگر رویایی دست یافتنی نیست و ایرانیان به راحتی می توانند با هر بودجه ای که داشته باشند اقدام به خرید خانه در این کشور نمایند. البته باید در نظر داشت که نه تنها زندگی در ترکیه از سمت ایرانیان بلکه از سمت بسیاری از اتباع سایر ملیت ها نیز مورد توجه قرار گرفته است.اتباع بسیاری از کشورها به راحتی در ترکیه می تواند اقدام به خرید ملک نمایند در صورتی که مبلغ خرید ملک یا مجموعه ای از املاک به ارزش حداقل 250 هزار دلار آمریکا باشد شخص می تواند برای اخذ شهرذوندی ترکیه برای خود و اعضای خانواده خود ( همسر و فرزندان زیر 18 سال) اقدام نماید. در صورتی که ملک خریداری شده کمتر از این مبلغ باشد شخص می تواند تنها اقدام به اخذ اقامت ترکیه نماید.

هر شخص بالغ بالای 18 سال با داشتن پاسپورت در صورتی که جزء شهروندان کشورهایی باشد که دولت ترکیه اجازه خرید ملک به آنها را در داخل این کشور داده باشد می تواند با طی کردن مراحل قانونی اقدام به خرید ملک نماید. خرید ملک باید در مناطقی صورت بگیرد که دولت ترکیه آنها را مجاز شمرده باشد. بعد از خرید ملک و گرفتن سند خانه شخص می تواند با در دست داشتن مدارک به اداره مهاجرت مراجعه کرده و اقدام به اخذ اقامت یا اخذ شهروندی ترکیه نماید. این مراحل را علاوه بر خود شخص وکیل قانونی وی نیز می تواند انجام دهد.

مزایای خرید ملک در ترکیه

همانطور که پیش تر اشاره کردیم با خرید خانه در ترکیه شما می توانید نبست به اخذ اقامت این کشور نه تنها برای خودتان بلکه برای اعضای خانواده خود نیز اقدام نمایید همچنین با خرید ملک به ارزش 250 هزار دلار شما به راحتی می توانید پاسپورت ترکیه را نیز دریافت کنید و به دنبال آن موفق به گرفتن تابعیت ترکیه شوید. برای اخذ شهروندی همسر و فرزندان زیر 18 سال خود نیازی به پرداخت مبلغ اضافه تری ندارید. همچنین در صورتی که شما بودجه پایین تری نسبت به این مبلغ دارید می توانید اقامت ترکیه را بگیرید و به راحتی در این کشور ساکن شوید. با گرفتن اقامت فرزندان شما در مدارس دولتی ترکیه می توانند به صورت رایگان تحصیل کنند همچنین در صورتی که به صورت ممتد 5 سال در خاک ترکیه حضور داشته باشید می توانید بعد از 5 سال درخواست تابعیت ترکیه را بدهید. زندگی در ترکیه فرصت های شغلی و اجتماعی بسیاری را برای شما به همراه خواهد آورد. می توانید به راحتی با کشورهای دیگر داد و ستد کنید و بیزینس شخصی خود را راه اندازی کنید. می توانید در بانک های ترکیه حساب ارزی باز کنید.

نکاتی که خریداران ملک در ترکیه باید بدانند

اولین و مهمترین نکته در خرید ملک در ترکیه این مورد می باشد که حتما خودتان در ترکیه حضور داشته باشید و به هیچ عنوان از طریق وکالتی اقدام به خرید ملک نکنید مگر این که شخص مورد اعتماد و یا یکی از اعضای خانواده شما باشد.

با توجه به تغییر قوانین مربوط به اقامت در ترکیه در صورتی که برای اخذ اقامت اقدام به خرید ملک می کنید از آخرین اطلاعیه های اداره مهاجرت اطلاعات کسب کنید. در بسیاری از شهرها مناطق ممنوعه برای خرید ملک اتباع خارجی وجود دارد و همچنین در شهرهایی به مانند استانبول برخی از مناطق از لیست اقامت خارج شده اند یعنی در صورتی که شما در آن مناطق اقدام به خرید ملک کنید اداره مهاجرت به شما اقامت نخواهد داد.

از دیگر مواردی که باید به آن توجه داشته باشید این است کهدر ترکیه قیمت سندی با قیمت رایج می تواند متفاوت باشد مثلا در حالی که شما برای خرید خانه خود 100 هزار دلار پرداخت کردید در سند ارزش ملک شما می تواند بسیار پایین تر از این مبلغ باشد. جدا از مسایل مالیاتی در صورتی که در فکر اخذ شهروندی ترکیه باشید آن چیزی که کارشناس( اکسپرت) ارزیابی می کند بر اساس قیمت سندی خواهد بود نه قیمت رایج منطقه. به همین دلیل در هنگام خرید ملک باید توجه داشته باشید که ارزش سندی و قیمت پرداختی شما مشابه باشد.

همچنین اویقونلوک بلگسی را حتما در هنگام خرید ملک بگیرید زیرا ممکن است بعدا نتوانید این مدرک را تهیه کنید.

حتما خانه هایی را برای خرید انتخاب کنید که سند تک برگ آماده داشتند و همچنین اسکان و پایان کار شهرداری را نیز داشته باشند در غیر این صورت شما هم برای اخذ اقامت و هم اخذ شهروندی ترکیه دچار مشکل خواهید شد.

یکی از مهمترین نکته ها در خرید ملک این می باشد در صورتی که متاهل هستید نیازی نیست خانه به اسم هر دو نفر شما باشد. می توانید سند ازدواج خود را ترجمه کنید و در پرونده مربوط به اخذ اقامت خود قرار دهید. همچنین غریبه های برای اخذ اقامت نمی توانند به صورت مشترک اقدام به خرید خانه نمایند.

بهترین شهر ها برای خرید ملک در ترکیه

اینکه شما کدام شهر را برای اقامت و یا خرید ملک انتخاب می کنید بستگی به هدف شما از خریدتان دارد. اگر به دنبال جایی هستید که هم برای سرمایه گذاری مناسب باشد یعنی افزایش سرمایه داشته باشد و هم امکانات مناسبی در اختیار شما قرار داده شود قطعا شهر استانبول می توانید گزینه مناسبی برای شما باشد به خصوص که این شهر را می توان قطب اقتصادی کشور ترکیه دانست ولی اگر به دنبال شهر دانشجویی با هزینه های کم هستید آنکارا می تواند بهترین انتخاب شما باشد. اما در برخی از موارد افراد به دنبال یک جای آرام با استانداردهای بالا برای زندگی هستند که در این صورت ازمیر را به شما پیشنهاد می کنیم. همچنین شهرهایی به مانند آنتالیا، آلانیا، کوش اداسی نیز از سمت ایرانیان بسیار مورد استقبال قرار گرفته است.

ممنون از همراهی شما کاربران گرامی، امیدواریم این مقاله برایتان مفید واقع شود، لازم به ذکر است که برای کسب اطلاعات تکمیلی در رابطه با خرید خانه در ترکیه می توانید به این صفحه از سایت الواپلای مراجعه کنید.

این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها