رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 556303

یک پیش بینی ناامیدانه برای المپیک توکیو

ساعت 24-پیش بینی می شود المپیک توکیو یکی از کم مخاطب ترین رقابت های المپیک را به لحاظ تعداد بیننده تلویزیونی رقم بزند.

به گزارش ایسنا به نقل از سی ان ان، بازی های المپیک تابستانی توکیو پس از یک سال وقفه به دلیل همه گیری ویروس کرونا از چند روز پیش در پایتخت ژاپن آغاز به کار کرده و طرفداران ورزش در سراسر جهان از طریق پلتفرم های مختلف و شبکه اجتماعی این رویداد بزرگ ورزشی را دنبال می کنند.

«پاتریک کراکس» مدیر اجرایی پیشین شبکه فاکس اسپورت که هم اکنون به عنوان مشاور رسانه ای فعالیت می کند معتقد است المپیک توکیو یکی از پایین ترین نرخ های مخاطب سنتی تلویزیونی را در مقایسه با دوره های قبل خوهد داشت.

سامانه های نمایش آنلاین و پلتفرم های دیجیتال امکانات جذاب تری بیش از هر زمان دیگری در اختیار مخاطبان قرار می دهند؛ مثل پوشش زنده رقابت ها، ویدئوهایی از دقایق حساس رقابت های ورزشی مختلف، مصاحبه و ویدئوهای متعدد دیگری با قابلیت جستجو برای کاربران.

افت مخاطبان تلویزیونی چیز جدیدی نیست و در المپیک تابستانی ۲۰۱۶ که در ریو برزیل برگزار شد نسبت به المپیک ۲۰۱۲ لندن، ۱۸ درصد کاهش را به ثبت رسانده بود. از سوی دیگر ظهور پلتفرم های دیگر در کنار تلویزیون از آن زمان تاکنون رشد چشمگیری داشته است.

«جی روزنستاین» نایب رئیس بخش برنامه ریزی شبکه سی بی اس اسپورت ضمن پیش بینی کاهش مجدد شمار مخاطبان تلویزیونی المپیک توکیو، اظهار می کند: «تلویزیون از پنج ساله گذشته تا به امروز تغییرات چشمگیری داشته است و اکنون مخاطبان گزینه های زیادی از شبکه های اجتماعی تا سرویس های نمایش آنلاین را در اختیار دارند. کافی است به تعداد سرویس ها نمایش آنلاینی که در چند سال اخیر ایجاد شده اند نگاه کنید».

المپیک توکیو| نارضایتی سرمربی تکواندو از عملکرد شاگردانش: در المپیک بعد هم مدال نمی‌گیریم

سرمربی تیم ملی تکواندو گفت: من هم از نتایج راضی نیستم و اگر شرایط به همین شکل باشد در المپیک بعد هم مدالی نخواهیم داشت.

به گزارش خبرنگار اعزامی فارس از توکیو، فریبرز عسگری پس از حذف نماینده ایران از تکواندوی المپیک توکیو اظهار داشت: روز گذشته توضیح دادم آرمین هادی پور مشکل پارگی ACL داشت و جراحان گفته بودند که نباید شرکت کند، اما سهمیه به اسم بود دو گزینه داشتیم یکی اینکه او را خط بزنیم و دوم از شانس ۵۰ درصدی خود استفاده کند. مبارزه اول را توانست ببرد،‌اما در جدال دوم پایش یاری نکرد. زانوبندی برای آرمین خارج از کشور تهیه کرده بودیم که ۶ میلیون هزینه باشد اما در المپیک اجازه ندادند که از آن استفاده کند و گفتند که باید ساده وارد مسابقه شود.

وی ادامه داد: میرهاشم حسینی هم حریف دست و پا بسته‌ای نبود و بازیکن چین تایپه را شکست داد که یک ماه پیش قهرمان آسیا شده بود.

عسگری در پاسخ به این پرسش که پیش‌بینی می‌کردید بازیکن ازبک تا این اندازه خوب کار کند گفت: واقعا پیش بینی نمی‌کردیم.او در مسابقات کسب سهمیه آسیا معمولی و قبلا به نمایندگان ایران باخته بود. امروز روزش بود و عالی کار کرد.

سرمربی تیم ملی تکواندو در مورد اینکه حسینی پس از باخت برابر نماینده ازبکستان صلابت لازم را نداشت، تاکید کرد: طبیعی است. فشار سنگین است و ورزشکار مطمئن نیست به فینال می رود یا نه. من خودم سه ساعت با او صحبت کردم که به شرایط برگردد و آماده میدان شود. به هر حال مسابقه است و یک سر برد و یک سر باخت دارد.

سرمربی تیم ملی تکواندو درباره اینکه اگر به گذشته برگردد باز هم همین انتخاب‌ها را خواهد داشت، عنوان کرد: انتخاب ها دست ما نبوده است و در پروسه سه ساله امتیاز جمع کردیم و پنج نفر اول جهان سهمیه گرفتند. اکنون هم بی انصافی است بگوییم بچه‌ها خوب نبودند. کرونا به ما آسیب زد و ورزش ایران یک سال تعطیل شد. البته هر چه جلوتر برویم وضعیت خراب‌تر می‌شود چون پول چهار تورنمنت را برای حضور در یک تورنمنت باید بدهیم. برای المپیک یک تورنمنت رفتیم که با کمک کمیته ملی المپیک بوده است. اگر دولت مدال می‌خواهد باید کمک کند. بچه های ما جنگنده هستند اما وقتی به میدان مسابقه نروند، افت می‌کنند.

عسگری در مورد نقش مدیریت فدراسیون در فراهم کردن شرایط گفت: مدیریت موظف است شرایط را برای ورزشکار و مربی فراهم کند. مدیریت اگر منابع در اختیارش باشد امکانات را فراهم می‌کند.

او در مورد اینکه آینده خودش را چگونه می‌بیند، عنوان کرد: باید برگردیم ببینیم شرایط فدراسیون چگونه است و من را می خواهند یا نه، اما هر کسی انتخاب می‌شود باید سه سال حمایت شود.

سرمربی تیم ملی تکواندو در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه خودش تمایل دارد به همکاری با فدراسیون ادامه دهد یا خیر تصریح کرد: من کارم این است و مربی هستم‌. در ایران کار می کنم یا به خارج از کشور می روم، اگر هیچکدام از آنها هم نشد در یک باشگاه ورزشی فعالیت می‌کنم.

عسگری در مورد این که از عملکرد شاگردانش در بازی‌های المپیک توکیو راضی بوده است یا خیر گفت: دلم می‌خواست با دست پر برگردیم و روی یک مدال حساب می کردیم که این اتفاق رقم خورد. واقعا تکواندو جنگ لحظه‌ها است. من هم راضی نیستم، دلم می خواست با مدال برگردیم اما چیزی کم نگذاشتم و سه سال هفته ای یک شب به خانه رفتم و وجدانم راضی است. مردم حق دارند ناراحت باشند و از آنها عذرخواهی می‌کنم.

وی در مورد آینده تکواندوی ایران تاکید کرد: با این شرایط سهمیه المپیک بعدی را بگیریم شاهکار کرده ایم،‌اما با این شرایط مدال نخواهیم داشت.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها