رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 556625

چرا باید بازی رومیزی و بردگیم بخریم؟

رپورتاژتبلیغی/امروزه بازی‌های رومیزی و بردگیم‌ها یکی از محبوب‌ترین سرگرمی‌های جمع‌های دوستانه و خانوادگی شده اند. این محبوبیت پا را از جمع خانوادگی فراتر گذاشته و کافه‌ها که زمانی مکانی دنج برای گفتگو بودند، امروزه به محلی برای بازی‌های دسته‌جمعی رومیزی و بردگیم تبدیل شده‌اند.

image-20210727220502-1.jpeg

چرا باید بازی رومیزی و بردگیم بخریم؟

چرا باید بازی رومیزی و بردگیم بخریم؟

امروزه بازی‌های رومیزی و بردگیم‌ها یکی از محبوب‌ترین سرگرمی‌های جمع‌های دوستانه و خانوادگی شده اند. این محبوبیت پا را از جمع خانوادگی فراتر گذاشته و کافه‌ها که زمانی مکانی دنج برای گفتگو بودند، امروزه به محلی برای بازی‌های دسته‌جمعی رومیزی و بردگیم تبدیل شده‌اند.

منظور از بازی بردگیم و بازی رومیزی چیست؟

بردگیم‌ها، بازی‌های رومیزی هستند که دارای یک صفحه بازی، کارت بازی، تاس، مهره‌های بازی و قوانین بازی هستند. بازی‌های رومیزی، بازی‌هایی هستند که روی میز یا هر سطح صاف دیگری انجام می‌شوند. بازی تخته‌ای (یا همان بردگیم) و بازی‌های کارتی از جمله بازی‌های رومیزی هستند.

شطرنج، بازی منچ و مارپله، بازی راز جنگل، فتح پرچم، مونوپولی و ایروپولی از جمله قدیمی‌ترین بازی‌های رومیزی بین ما ایرانی‌ها هستند که نسل‌های مختلف، خاطرات آنها را به یاد می‌آورند.

دلایل خرید جدیدترین بازی‌های رومیزی و بردگیم

امروزه شرکت‌های تولید کننده بازی‌های رومیزی و بردگیم، با در نظر داشتن سلیقه‌های افراد مختلف، بازی‌های متنوعی را طراحی می‌کنند که پیچیدگی و به چالش کشیدن ذهن افراد، از بارزترین ویژگی‌های آنها است.

از مهمترین دلایل محبوبیت بازی‌های رومیزی را می‌توان رقابتی و مفرح بودن این بازی‌های گروهی دانست.

محققان معتقدند ویژگی چالشی و شادی‌بخش بودن بازی‌های رومیزی و بردگیم‌ها بر سلامتی، بهبود مهارت‌های فردی و اجتماعی بچه‌ها و بزرگسالان اثر مثبت دارند. بنابراین بی‌دلیل نیست که امروزه شاهد بازی‌های رومیزی خارجی و ایرانی متنوع و جذابی هستیم که یکی از سرگرمی‌های ثابت و جذاب دورهمی‌های خانوادگی و دوستانه شده‌اند.

تفریح و سرگرمی

بازی‌های رومیزی سرگرمی مناسب برای جمع‌های دوستانه و خانوادگی هستند. بازی‌های رومیزی معمولاً چند نفره انجام می‌شوند و به دلیل فضای رقابتی و مشارکتی که دارند، لحظه‌های خوبی را رقم می‌زنند. رفتار و حرکت هر یک از اعضای خانواده و یا دوستان هنگام بازی، قوانین کارت‌ها و فعالیت تیمی، باعث خنده، شادی و ترشح اندورفین می‌شوند. ترشح اندورفین در احساس خوشحالی و حال خوب اثرگذار است و می‌توان آن را یکی از دلایلی دانست که افراد دوست دارند برای تکرار لحظات خوبی که تجربه کرده‌اند، دوباره دور هم جمع شوند.

زمانی برای دور هم بودن

چرا باید بازی رومیزی و بردگیم بخریم؟

بازی رومیزی فرصتی را فراهم می‌کند که در آن اعضای خانواده، فامیل و دوستان، ساعت‌هایی را در کنار هم باشند و با بازی به صورت گروهی اوقات خوشی را تجربه کنند. علاوه بر این بچه‌ها و افراد کوچک‌تر هنگام بازی بر رفتارها و تاکتیک‌های سایرین دقت می‌کنند و از بزرگترها روش درست بازی کردن و چگونگی تصمیم‌گیری در هر مرحله را یاد می‌گیرند.

تقویت حافظه و پرورش تفکر استراتژیک

زمانی‌که بچه‌ها و بزرگسالان مشغول بازی‌های رومیزی می‌شوند، بیشترین فعالیتی که مغز آنها را درگیر می‌کند، فکر کردن و کمک گرفتن از حافظه است. طراحی بازی‌های رومیزی به گونه‌ای است که در عین سرگرم‌کننده بودن و ایجاد فضای رقابتی و هیجانی، به تقویت حافظه و داشتن تفکر استراتژیک کمک می‌کند.

کاهش احتمال ابتلا به آلزایمر

بازی‌های رومیزی به گونه‌ای طراحی شده‌اند که مغز انسان در حین بازی در حال فکر کردن، برنامه‌ریزی برای حرکت بعدی، به خاطر سپردن حرکت رقیب، به یاد آوردن تصویر روی کارت و غیره است. تمام این چالش‌های ذهنی موجب تقویت حافظه، فعال‌تر شدن مغز و کاهش خطر ابتلا به آلزایمر و فراموشی می‌شوند.

کاهش فشار خون

بازی رومیزی به دلیل هیجان حین بازی و نتایج غیرقابل پیش‌بینی، باعث خنده و قهقهه‌های ناگهانی بازیکنان و ترشح اندورفین می‌شود. ترشح اندورفین حاصل از شادی و نشاط بازی رومیزی، به آرامش عضلات و راحتی گردش خون در بدن کمک می‌کند که موجب پایداری و یا کاهش فشار خون می‌شود.

تقویت سرعت واکنش

چرا باید بازی رومیزی و بردگیم بخریم؟

در رقابت برای برنده شدن در بازی‌های رومیزی، سرعت‌ واکنش نقش حیاتی را دارد. داشتن سرعت عمل در نتیجه‌ی فعالیت بیشتر مغز هنگام بازی است. فرد هنگام بازی باید سریع تصاویر و یا اعداد روی بازی را ببیند، در ذهنش آنها را تجزیه و تحلیل کند و فوری تصمیم بگیرد.

کاهش اضطراب و استرس

بازی رومیزی از جمله فعالیت‌هایی است که نیازمند تمرکز حواس است. در مدت زمانی‌که افراد مشغول بازی با دوستان، اعضای خانواده و یا فامیل خود هستند، دیگر به مشغله‌های کاری، اضطراب و استرس‌های ناشی از آنها فکر نمی‌کنند. علاوه بر آن با داشتن لحظات خنده و شادی در جمع دوستانه یا خانوادگی، احساس بهتری خواهند داشت و ترشح اندورفین ناشی از هیجان مثبت بردگیم در فراموشی و کم‌تر شدن اضطراب و استرس آنها اثر مثبت دارد.

تقویت سیستم ایمنی

این روزها به لطف کرونا ویروس، همه ما درباره اهمیت سیستم ایمنی بدن در مبارزه با بیماری‌ها و سلامت بدن بیشتر می‌دانیم. استرس، اضطراب، منفی‌نگری و افسردگی عواملی هستند که باعث کاهش سیستم ایمنی بدن و مثبت اندیشی، شادی و نشاط باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شوند. بازی‌های فکری و رومیزی به دلیل تحریک احساسات و هیجانات مثبت، مفرح بودن و ترشح اندورفین باعث تقویت سیستم ایمنی بدن و سلامتی افراد می‌شوند.

رشد مغزی کودکان

بازی‌های فکری و رومیزی در سلامت و رشد مغز بچه‌ها اثر مثبت دارند. بچه‌ها با بازی و در تعامل با دیگران مهارت‌های مختلفی مانند تفکر انتقادی، توانایی تجزیه‌وتحلیل، استدلال و درک روابط علت‌ومعلولی را یاد می‌گیرند.

روش درمانی برای تقویت مهارت‌های حرکتی

چرا باید بازی رومیزی و بردگیم بخریم؟

بازی‌های فکری و رومیزی دارای مهره، تاس، کارت و ژتون هستند. برداشتن هر یک از این اجزای به ظاهر ساده به تقویت مهارت‌های حرکتی ظریف و ماهیچه‌های دستان بچه‌ها کمک می‌کنند. مهارت حرکتی ظریف از آن جهت برای بچه‌ها مهم است که در توانایی دست گرفتن مداد رنگی، مداد و خودکار در مهدکودک و مدرسه اثر مثبت دارد. همچنین بازی‌های رومیزی می‌توانند برای افرادی که گچ دستشان را باز کرده‌اند، مفید و ورزشی برای عضله‌های ضعیف‌شده انگشتان دست باشند.

توسعه مهارت‌های ارتباطی

چرا باید بازی رومیزی و بردگیم بخریم؟

تنوع بازی‌های فکری و رومیزی و چالش‌های ذهنی که این بازی‌ها دارند به پرورش مهارت‌های اجتماعی و ارتباطی بچه‌ها کمک می‌کند. هیجان مثبت و چالش‌های بازی باعث می‌شوند تا بچه‌های خجالتی، ساکت و یا افراد بزرگسال محتاط احساسات خود را بروز داده و با دیگران وارد تعامل شوند.

جدیدترین و بهترین بازی رومیزی و بردگیم را از کجا بخریم؟

اگر شما جزو کسانی هستید که بازی مونوپولی، ریسک و مافیا را بازی کرده‌اید و با این بازی‌ها طرفدار بازی‌های رومیزی شده‌اید، هیجان و چالش بازی با جدیدترین بازی‌های رومیزی را از دست ندهید. با خرید جدیدترین بازی‌های رومیزی تورتوگا، کدتو، تاس چین، اتنوس و کد نیمز دوستان خود را به یک دورهمی چالشی دعوت کنید.

یکی از راه‌های خرید جدیدترین بازی‌های رومیزی و یا بوردگیم‌ها، خرید اینترنتی است. فروشگاه اینترنتی آریالند یکی از معتبرترین فروشگاه‌های اینترنتی خرید بازی‌های رومیزی است. آریالند محصولات جدید و متنوعی از بازی‌های رومیزی که مناسب گروه‌های سنی نوجوان و بزرگسال است را با بهترین قیمت و ارسال رایگان به سراسر ایران عرضه می‌کند.

این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها