رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 556849

وضعیت سفرهای مردم در هفته گذشته +جزییات

ساعت 24-در هفته گذشته در حالی که آمارها نشان‌دهنده کاهش یک درصدی ترددهای بین استانی وسایل نقلیه بودده اما تعداد خودروهای پلاک شخصی ثبت شده در محورهای مواصلاتی مختلف بیشتر هم شده است.

div> در هفته نخست مرداد ماه و براساس جدیدترین گزارش مرکز مدیریت راه های کشور از تحلیل وضعیت تردد وسایل نقلیه مختلف در بازه زمانی یکم تا هفتم مرداد ماه، متوسط تردد روزانه بین استانی یک میلیون و ۶۴۸ هزار و ۷۱ وسیله نقلیه بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته چهار درصد کاهش و نسبت به هفته گذشته یک درصد کاهش را داشته است.

وضعیت سفرهای مردم در هفته گذشته +جزییات

البته آمارهای دیگری نشان می‌دهد که مردم سفرهای خود را در این ایام کاهش ندادند چرا که در همین بازه مورد بررسی حدود ۹ میلیون و ۱۴۵ هزار پلاک یکتا (هر پلاک یکبار در نظر گرفته شده باشد) در محورهای مواصلاتی مشاهده شده که بیشتر از همین آمار در هفته پایانی تیر ماه بوده است.

وضعیت سفرهای مردم در هفته گذشته +جزییات

این خودروها عمدتا متعلق به استان‌های تهران و البرز با سهمی بیش از ۲۰ درصد بوده و پس از آن خودرو استان‌های خراسان رضوی، فارس، اصفهان، مازندران و گیلان در رتبه‌های بعدی قرار می‌گیرند.

از سوی دیگر ورود و خروج وسایل نقلیه در استان‌های مختلف نشان می‌دهد که ترددها در در استان‌های هرمزگان ۹ درصد، یزد هشت درصد، کرمان هفت درصد و کرمانشاه پنج درصد نسبت به هفته گذشته افزایش یافت و در استان‌های سمنان، اردبیل و مازندران به ترتیب ۱۰ درصد، پنج درصد و چهار درصد کاهش یافته است.

وضعیت سفرهای مردم در هفته گذشته +جزییات

همچنین مقایسه همین آمار نسبت به سال گذشته بیانگر بیشترین کاهش تردد در استان‌های مازندران با منفی ۱۱ درصد و قزوین، البرز و اصفهان با منفی هشت درصد بود و در استان های خراسان رضوی با ۱۱ درصد، هرمزگان با ۱۰ درصد، گلستان با ۹ درصد، سمنان با ۹ درصد و خوزستان با هشت درصد بیشترین افزایش تردد را تجربه کرده‌ است.

انتهای پیام

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها