رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 557509

ناکامی دیگر سعید معروف در المپیک

ساعت ۲۴-۴ نفر از ورزشکاران با انتخاب همتایان خود بعنوان نماینده در کمیسیون ورزشکاران IOC انتخاب شدند.

html>

پائو گسول، بسکتبالیست تیم‌ملی اسپانیا، مایا والوشوفسکا، دوچرخه سوار المپین لهستانی، فدریکا پلگرینی، المپین ورزشهای آبی (آکواتیکس) از ایتالیا و یوکی اوتا، قهرمان المپیکی شمشیربازی ژاپن به عنوان ۴ عضو کمیسیون ورزشکاران IOC یا همان IOC Athletes Commission تا المپیک ۲۰۲۸ لس آنجلس انتخاب شدند.

اعضای منتخب در کمیسیون صدای ورزشکاران در جنبش المپیک خواهند بود. از ۱۳ جولای تا آگوست ، ۶۸۲۵ ورزشکار در انتخابات کمیسیون ورزشکاران در بازی‌های المپیک توکیو ۲۰۲۰ شرکت کردند که میزان مشارکت ۶۱.۲۷ درصد را نشان می‌داد. این رقم یکی از بالاترین میزان مشارکت در تاریخ انتخابات کمیسیون ورزشکاران بود از نخستین دور آن در المپیک ۱۹۹۶ آتلانتا به شمار می‌رود.

با تعبیه بیشترین صندوق اخذ رای، ورزشکاران این فرصت را داشتند که در ۱۱ مکان ، از جمله دهکده المپیک توکیو، دهکده‌های رسانه‌ای و دیگر مکان‌های رسمی اقامت توکیو ۲۰۲۰ رای دهند. در مجموع ۳۰ نامزد از ۳۰ کشور مختلف و نماینده ۱۹ رشته ورزشی در انتخابات شرکت کردند.

کرستی کاونتری، رئیس کمیسیون، دانکا بارتکووا، نایب رئیس، تونی استنگوئه و جیمز تامکینز که توسط همتایان خود در بازی‌های المپیک لندن ۲۰۱۲ انتخاب شدند، با پایان ترم مدیریتی جای خود را به سایر المپین ها سپردند.

سعید معروف، کاپیتان تیم ملی والیبال هم از ایران نامزد این انتخابات بود که رای نیاورد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها