رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 558976

رییسی: فقط برای ۱۰ روز واکسن در انبارها داریم

ساعت24-سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا در ارتباط با وضعیت ویروس دلتا در کشور نکاتی را متذکر شد.

html>

علیرضا رئیسی، بعد از ظهر یکشنبه در ارتباط زنده تلویزیونی، گفت: متأسفانه روند رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کشور در وضعیت خطرناکی قرار دارد و به طور میانگین ۳۷.۴ درصد فقط پروتکل‌ها را رعایت می‌کنند.

وی افزود: در تهران میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی ۴۴ درصد است، در سیستان و بلوچستان ۲۷ درصد، هرمزگان ۳۵ درصد و…، است که نشان می‌دهد شرایط خوبی نداریم و اگر میزان رعایت پروتکل‌ها به بالای ۸۰ درصد نرسد، اوضاع همچنان خطرناک خواهد بود.

رئیسی با اشاره به اجرای طرح شهید سلیمانی در راستای کنترل بیماری کرونا در کشور، گفت: از نیمه فروردین به این طرف در قالب طرح شهید سلیمانی، ۴ میلیون و ۷۱۲ هزار تست پی سی آر و ۴ میلیون و ۱۰۰ هزار تست رپید انجام شده است که ۲ میلیون و ۴۵۰ هزار تست مثبت شده است.

وی افزود: تاکنون ۹ میلیون و ۶۴۱ هزار مورد رهگیری در قالب طرح شهید سلیمانی انجام شده است که نشان می‌دهد این طرح متوقف نبوده است.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا در ادامه به روند واکسیناسیون در کشور اشاره کرد و گفت: جمعیت هدف ما ۶۱ میلیون و ۱۹۰ هزار نفر است که تاکنون ۱۹ میلیون و ۱۱۴ هزار تزریق صورت گرفته است.

وی افزود: بر اساس نوبت اول تزریق، می‌توان گفت که ۲۴.۴ درصد جمعیت هدف نوبت اول واکسن را دریافت کرده اند.

رئیسی با اعلام ۵ میلیون موجودی واکسن در کشور، گفت: این میزان واکسن برای ۱۰ روز تزریق است.

وی با اعلام اینکه ۸۱ درصد از جمعیت بالای ۸۵ سال تاکنون واکسن دریافت کرده اند، افزود: ۷۵ درصد جمعیت بالای ۸۰ سال و ۱۵ درصد جمعیت سنی ۴۰ تا ۴۴ سال، تاکنون واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها