رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 583759

دارندگان بیشترین ذخایر طلا در دنیا

ساعت 24 - طلا پیش از اینکه دلار جای آن را در مقام پرنفوذترین منبع ذخیره پولی کشورهای جهان بگیرد دارای بیشترین اهمیت در ذخایر پولی کشورها داشت و هم اکنون نیز در بالاترین رتبه های دارای قابلیت برای ذخیره پولی کشورها به حساب می اید. دارندگان طلای استخراج شده ونیز معادن طلا ی کشف شده به کشورها قدرت اقتصادی می دهد و اطلاعات این مقوله دارای اهمیت بالایی است . به گزارش تارنمای خبری «کاروان» قزاقستان، هم‌اکنون ارزش کل طلای استخراج‌شده در دنیا به 8 تریلیون دلار می‌رسد.

html>

دولت‌ها می‌کوشند بخشی از منابع مالی خود را برای روز مبادا به‌صورت طلا نگه دارند، چرا که از آسیب تورم در امان است و به همراه خود ثبات می‌آورد و اگر اقتصاد دنیا آشفته شود، به دولت‌ها کمک می‌کند تا سرپا بمانند. افزون بر آن، در روزهای دشوار، همواره می‌توان آن را با پول نقد مبادله کرد.به گزارش تارنمای خبری «کاروان» قزاقستان، هم‌اکنون ارزش کل طلای استخراج‌شده در دنیا به 8 تریلیون دلار می‌رسد. ایالات متحده آمریکا بیشترین مقدار طلا را در دنیا انباشته کرده و 8133 تن طلا دارد. پس از آن، آلمان و ایتالیا و فرانسه قرار دارند. روسیه با 2292 تن فلز زرد در رتبه پنجم قرار دارد. چین با 1948 تن اندوخته طلا در جایگاه ششم نشسته است. سوییس و ژاپن و هند به‌ترتیب در رده‌های هفتم تا نهم قرار دارند. هند 703 تن طلا دارد و هر سال بر مقدار آن افزوده می‌شود. در اوج همه‌گیری ویروس کرونا که برخی از کشورها طلا به بازار تزریق کردند، هند فعالانه طلا خرید. بر اساس این گزارش، رتبه دهم دنیا را هلند با 612 تن طلا در اختیار دارد.

در آسیای مرکزی بزرگ‌ترین ذخایر طلا به قزاقستان تعلق دارد. این کشور با برخورداری از 387 تن طلا در رتبه چهارده جهان قرار دارد. پس از آن در این منطقه ازبکستان صاحب بیشترین مقدار طلا است و در رده‌بندی جهانی در جایگاه شانزدهم قرار دارد. اندوخته طلای ازبکستان 55 تن از قزاقستان کمتر است. از دیگر کشورهای منطقه آسیای مرکزی می‌توان به تاجیکستان و قرقیزستان اشاره کرد که به‌ترتیب 17 و 16 تن طلا دارند و هم‌اکنون در دنیا به‌ترتیب در رده‌های 62 و 63 نشسته‌اند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها