رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 588180

اوکراین، پروژه جدید آمریکایی

ماجرای فیلم های جنایات جنگی چیست؟

ساعت24-در حالی که روایت های گوناگونی از داستان تلخ جنگ در اوکراین از سوی رسانه ها و تحلیلگران منتشر می شود گروهی باوردارند آنچه رسانه های غربی در باره مقصر بودن روسیه در جنگ اوکراین از سوی مدیران سیاسی غربی ها و به ویژه آمریکایی ها گفته می شود یکسره برعکس است. از نظر این گروه که به هرحال د ر ایران نیز طرفدارانی دارد ، ماجرای فیلم های جنایت های جنگی روسیه ساخته وپرداخته تکنیک و ذهن غربی ها است و آمریکا یی ها مقصر اصلی در جنگ هستند. نوشته زیر یکی از همین دست نوشته ها است که ساعت 24 بدون تایید آن وفقط برای آشنایی با چنین دیدگاههایی آن را منتشر می کند.

اوکراین
html>

شهریار یوسفی در باره داستان تلخ جنگ اوکراین و روسیه ابعاد که تازه‌ای پیدا کرده نوشته است : محافل رسانه ای و اطلاعاتی، به ویژه رسانه های جمعی اوکراینی، گزارش های متعددی از مناطق تحت اشغال نیروهای نظامی روسیه منتشر کرده اند و در این گزارش ها نشان می دهند که در این مناطق، نیروهای روسی اقداماتی را انجام داده اند که باعث مرگ تعداد زیادی از شهروندان عادی شده است. در حالی که این پرشش به ذهن می آید که واقعا نیروهای روسی، در کشتار مردم رنج دیده دونباس چه هدفی را دنبال می کنند. وقتی تحلیل می کنید و وضعیت موجود و پیامدهای چنین اقدامی را بررسی می کنید، می بینید که قاعدتا روس ها نمی توانند و نباید چنین اقدامی کرده باشند.
اما واقعیت چیست: شواهد و قراین نشان می دهد که این اقدام برای انتقام از روس تبارهای حامی حضور روسیه در خاک اوکراین صورت می گیرد و نیروهای امنیتی و نظامی اوکراین، برای ارعاب مردم مناطق روس‌تبارنشین و غیرقابل تحمل کردن زندگی برای این مردم، این اقدامات را در این شهرها انجام می دهند. آمریکا و متحدانش روی پروژه تازه‌شان اوکراینی‌ها سرمایه‌گذاری کرده‌اند و دولت اوکراین در همه اقداماتش تحت حمایت آنهاست. اعتقاد آنها هم این است: هر چقدر روس تبار کشته شود برای صلح جهانی خوشایندتر است!این جنایات برای آنها فایده دوجانبه دارد: هم از شر روس‌تبارهای طرفدار حضور روسیه خلاص می‌شوند و هم با پخش این فیلم ها و نسبت دادن این جنایات به روسیه، فریاد مظلومیت سر می دهند.آنها این اقدامات را کرده و در این باره تبلیغات گسترده ای کرده اند اما دیگر برای رئیس جمهور اوکراین دشوار است که بتواند حقایق جنایات جنگی فرماندهان نظامی و شبه نظامیان افراطی اوکراینی را پنهان کند. قراین و شواهد این اقدامات آنقدر مشخص و متقن شده که محافل رسانه ای کشورهای غربی هم متوجه شده اند و بیش از پیش اخبار و تصاویر مربوط به قساوت و رفتار وحشیانه نظامیان اوکراینی برعلیه سربازان روسی و روس تبارهای ساکن این مناطق را نشان می دهند. حتی این روزها این ماجرا، به موضوعی برای بحث و جدل بین مدیران این رسانه ها تبدیل شده است. در همین ماه‌های اخیر، روزنامه نگاران و کارشناسان لوموند فرانسه، فیلم اعدام سه تن سرباز خلع سلاح شده روسی توسط سربازان اوکراینی را مورد بررسی قرار داده، این فیلم را با سایر فیلم ها و مستندات مورد مطابقت قرار دادند و در پایان به این نتیجه رسیدند که میزان اصالت و اعتبار این فیلم مورد تایید است. هم زمان کارشناسانی که رخدادهای مربوط به جنایات جنگی نیروهای نظامی اوکراین را تحت بررسی قرار دادند، در نتایج تحقیقاتشان به این نکته تاکید کردند که شکنجه زندانیان جنگی طبق کنوانسیون ژنو مطلقا ممنوع است.
حالا دیگر اکثر کشورهای جهان به این مسئله پی برده اند که چرا روسیه مجبور شده در خاک اوکراین عملیات نطامی انجام دهد. حقیقت این است که نیروهای تندرو و افراطی اوکراینی در جوار مرز روسیه استقرار شدند تا شهروندان روس تبار و زندانیان جنگی را بی هیچ محاکمه ای به قتل برسانند. این را هم در نظر داشته باشید که کشتار بی رحمانه شهروندان منطقه دونباس مربوط به الان نیست و بیش از هشت سال پیش کلید خورده بود: پیش از عملیات نطامی روسیه در خاک اوکراین! بسیاری از کارشناسان و روزنامه نگاران رسانه در آمریکا و اروپا این مسئله را تایید می کنند.
جناب نصیری عزیز. اگر نویسند یا حضرتعالی با مقدمه ای کهبر نوشته آقای یوسفی اضافه کرده ام موافق باشید من منتشر خواهم کرد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها