رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 143185

این ماده‌ی مغذی برای بارداری مفید است

ساعت 24-شکلات ماده‌ی مغذی و پر انرژی است که برای زنان باردار بسیار ماده‌ی مفیدی است.

ا
دکتر فرح‌بخش متخصص تغذیه و رژیم درمانی گفت: شکلات را می‌توان هم جزو خوراکی خوب و هم خوراکی بد به حساب آورد شکلات حاوی مواد مغذی، چربی، قند و ترکیبات شیمیایی است همچنین شکلات برای سلامت قلب مفید است و از لخته شدن خون جلوگیری می‌کند باعث تنظیم کلسترول خون هم می‌شود، به خصوص شکلات تلخ که بیش ا‌ز 70 درصد کاکائو داشته باشد و بیماران قلبی بهتر است روزی یک قطعه از آن بهره ببرند.

وی افزود: شکلات دارای آنتی اکسیدان و فلاونوئید است که باعث بهبود عملکرد در بارداری می‌شود و اثر منفی بر روی جنین نمی‌گذارد، حتی به رشد آن کمک می‌کند، لذا برای زنان باردار مصرف متعادل و مناسب آن مفید است.

فرح‌بخش ادامه داد: شکلات به دلیل دارا بودن چربی و شکر انرژی بسیار زیادی دارد پس می‌تواند فرد را در معرض چاقی و اضافه وزن قرار دهد با توجه به این که امروزه نیمی از جهان یا چاق هستند و یا اضافه وزن دارند در نتیجه مصرف بی رویه شکلات برای این دسته از افراد مناسب نیست چون انرژی زیادی را در اختیار فرد می‌گذارد و زمانی که انرژی‌های دریافتی فرد در شبانه روز بیش از حد مجاز شود فرد چاق تر خواهد شد.

وی بیان کرد: تمام افراد جامعه در گروه‌های سنی مختلف می‌توانند هر روز یک قطعه شکلات که بهتر است ترجیحا تلخ باشد استفاده کنند، اما توجه به این نکته حائز اهمیت است که نباید در مصرف آن زیادی روی کنند برای نمونه افراد دیابتی یا کسانی که فشار خون بالا دارند نباید زیاد شکلات مصرف کنند.

فرح‌بخش خاطر نشان کرد: شکلات می‌تواند به عنوان یک میان وعده مناسب برای کودکان لاغر محسوب شود، اما کودکانی که بیش فعال هستند نباید از شکلات زیاد استفاده کنند چون مواد موجود در این ماده‌ی غذایی باعث تحریک و بی قراری در آنها می‌شود.

باشگاه خبرنگاران

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها