رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 179550

درمان های خانگی برای رهایی از تبخال!

ساعت ۲۴-تبخال ها را از قدیم به عنوان نتیجه سرماخوردگی می دانستند اما واقعیت این است که بیشتر تبخال ها توسط ویروسی به نام HSV-۱ ایجاد می شوند.

تبخال
به گزارش ساعت ۲۴، بنا به داده های سازمان جهانی بهداشت، حدود دو سوم بزرگسالانی که ۵۰ سال به بالا سن دارند، ویروس HSV-۱ را دارند. بنا بر پژوهش های انجام گرفته در دانشگاه میشیگان، حدود ۵۰ درصد از کودکان مهد کودک های آمریکا، ویروس HSV-۱ را دارند.

با این همه، همه کسانی که این ویروس در بدنشان لانه کرده، نشانه های تبخال را از خود بروز نمی دهند. در واقع، بنا بر پژوهش ها، تنها ۳۰ درصد از حاملان این ویروس، نشانه های آن را هم همراه دارند، نشانه هایی که ما در زبان عامیانه به آنها «تبخال» می گوییم.

تبخال ها معمولاً در قسمت بالاتنه افراد به چشم می خورند. هر چند تبخال ها معمولاً در نواحی اطراف لب ها و دهان دیده می شوند، می توانند در هر قسمت دیگر از بدن هم به وجود بیایند، حتی زبان هم ممکن است تبخال بزند! به همین دلیل است که تبخال در نوزادان معمولاً با زخم های دهانی اشتباه گرفته می شود.

تبخال هایی که ناشی از ویروس HSV-۱ هستند معمولاً یک هفته ای مهمان شما هستند و بعد خود به خود خوب می شوند. اکنون در واقع درمان قطعی ای برای تبخال ها وجود ندارد و همه افراد ممکن است در طول زندگی شان بارها تبخال بزنند. با این همه، راه هایی وجود دارد که به کمک آنها می توان اندازه، مدت زمان از بین رفتن و تکرر تبخال زدن را کاهش داد. در مواردی افراد باید دارو مصرف کنند تا از شر تبخال هایشان خلاص شوند اما در موارد دیگر، مواد معمولی موجود در خانه ها و درمان های خانگی هم موثر و کافی هستند.

درمان های خانگی برای تبخال

به گزارش ساعت ۲۴، برخی درمان های خانگی برای تبخال وجود دارند اما ذکر این نکته لازم است که همه درمان ها بر روی همه افراد کارگر نمی افتند. برخی از این درمان ها در ادامه آمده اند:

۱)براق کننده های لبی که دست کم حاوی ۱ درصد عصاره لیمو باشند.

۲)استفاده از چای لیمو. می توانید چای لیمو را بنوشید و یا عصاره آن را روی محل تبخال بگذارید.

۳)استفاده از نعناع یا قرص نعنا

۴)ژل آلوئه ورا را روی محل تبخال بمالید. آلوئه ورا می توان با تأمین رطوبت برای تبخال، آن را درمان کند.

۵)پودر شیرین بیان در حالی که با آب مخلوط شده باشد می تواند درمان خوبی برای تبخال باشد.

۶)ویتامین E می تواند سلول های مرده پوست را درمان کند و به این ترتیب برای تسریع در درمان تبخال هم مفید واقع شود. غذاهای حاوی ویتامین E شامل مغز گردو و انواع دیگر خشکبار، گندم و برخی سبزیجات هستند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها