رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 244390

۷ استان دیدنی برای سفر در عید نوروز

ساعت24- هیچوقت قبل از تعطیلات کسی از ما نمی خواست انشایی بنویسیم که "تعطیلات عید را چگونه بگذرانیم؟" بلکه همیشه بعد از تعطیلات همیشه اولین انشا این بود : " تعطیلات عید را چگونه گذراندیم" و شاید یکی از دوست داشتنی ترین انشاها بود.

مسافرت‌های نوروزی
هیچوقت قبل از تعطیلات کسی از ما نمی خواست انشایی بنویسیم که "تعطیلات عید را چگونه بگذرانیم؟" بلکه همیشه بعد از تعطیلات همیشه اولین انشا این بود : " تعطیلات عید را چگونه گذراندیم" و شاید یکی از دوست داشتنی ترین انشاها بود. یادش بخیر...


تعطیلات عید نوروز مثل خیلی از خانواده های قدیمی ، چند روز اول سال مشغول دید و بازدید هستیم و سفر و مسافرت و طبیعت گردی و کوهنوردی و ... کلاً تعطیل.

اما هفته دوم تعطیلات اگر خدا بخواهد سفر در طبیعت ایران . اما کجا؟

تجربه سالهای قبل دوری هر چه بیشتر از شهر های شلوغ مثل مشهد مقدس ، اصفهان ، شیراز ، تبریز و شمال ایران را بشدت توصیه می کند ! این مناطق نه تنها توصیه نمی شود بلکه باید هر چه بیشتر از آنها دور بود. صد البته تهران داستان جداگانه ای دارد که تنها زمانی که پایتخت قابل زندگی است همین ایام است.

توصیه بنده : استانهای با طبیعت بکر و زیبا و البته خلوت که شاید نسبت به دیگر استانها کمتر پذیرای مسافرین هستند .

١ - لرستان : آبشار بیشه ، قلعه فلک الافلاک ، دریاچه گهر و ...

٢ - چهار محال و بختیاری : دشت لاله های واژگون ، تونل و چشمه کوهرنگ ، آبشار شیخ علی خان ، چشمه دیمه و ارک گوکد و ...

٣ - کهکیلویه و بویر احمد : تنگ تکاب ، تنگه سولک ، قلعه رئیسی ، شهر قدیمی تل خسرو ، گوردخمه های شهرستان بویر احمد و ...

۴ - اردبیل : دریاچه شورابیل ، دریاچه نئور ، دشت و روستای سوباتان، و البته سرعین (حتما شلوغ است) و ... پارس آباد و رود ارس و ...(به طرف کلیبر و جلفای آذربایجان شرقی)

۵ - خوزستان : آبشار شوشتر ، مقبره حضرت دانیال در شوش ، آبشار شوی دزفول ، تشکوه ماماتین رامهرمز ، خرمشهر و آبادان و مناطق جنگی و تالاب شادگان و ...

6 - استانهای بوشهر ، هرمزگان ، سیستان وبلوچستان ، شهرهای کویری مثل نایین و جندق و مسیر یزد - طبس و ... البته استانهای کردستان ، ایلام و همدان و کرمانشاه هم معمولا مناطق خلوتی هستند در این فصل سال .
7 - انتخاب بنده ؛ جزیره قشم : دره ستارگان ، غار نمکدان، تنگه چاهکوه و جنگل دریایی حرا و ...
برای اطلاعات بیشتر می توان به سایت جامع گردشگری ایران و برای رزرو هتل ها و مهمانسراها می توان به سایت سامانه فروش و رزرواسیون اینترنتی و برای اطلاع از وضعیت هوای راهها به سایت سازمان هواشناسی کشور مراجعه کرد.
نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها