رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 282175

عوارض تخلیه نشدن به موقع مثانه را جدی بگیرید

ساعت 24- رییس انجمن نورویورولوژی ایران با اشاره به ضرورت تخلیه به موقع مثانه، گفت: تعلل در این امر سبب تنبلی و ضعیف شدن اعصاب مثانه و در نهایت بی اختیاری ادرار می شود.

دکتر مهری مهراد روز سه شنبه در نشستی با خبرنگاران در خصوص درمان نوین مثانه نوروژنیک اظهار کرد: بی اختیاری ادراری علاوه بر زنان، در مردان نیز شیوع زیادی دارد؛ بسیاری از مردان به دلایل مختلف به ویژه مشغله های کاری ساعت ها ادرار خود را نگه می دارند و این مساله سبب اختلال در فعالیت طبیعی مثانه و بروز بی اختیاری می شود.

وی افزود: مثانه پس از پر شدن مرتب به مغز پیام می فرستد و اگر فردی در ساعات طولانی ادرار خود را نگه دارد و به این پیام ها پاسخ ندهد، مثانه به تدریج بزرگ و شل می شود و حس تخلیه ادرار از بین می رود.


رییس انجمن نورویورولوژی ایران گفت: عادات بد ادراری و نگه داشتن ادرار بیش از دو تا سه ساعت علاوه بر ایجاد بی اختیاری، سبب عفونت های مکرر ادراری می شود.


مهراد اظهار کرد: مردانی که دارای علائمی مانند تکرر ادرار در شب یا روز، شروع ادرار با تاخیر، متناوب نبودن دفع ادرار، حس فوریت ادرار و دفع شدن آخر ادرار به صورت قطره قطره هستند یا افرادی که ساعت های طولانی ادرار خود را نگه می دارند، اینها نشانه هایی از بیماری های زمینه ای مانند بزرگی پروستات و مثانه نوروژنیک است که می تواند در آینده به بی اختیاری اداری تبدیل شود.


وی تاکید کرد: این افراد در صورت داشتن هر کدام از این علائم باید به متخصصان اورولوژی مراجعه و از بروز بی اختیاری ادرار که می تواند زندگی و موقعیت اجتماعی و شغلی آنها را مختل کند، پیشگیری کنند.

ایرنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها