رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 379489

مرکل: بعید است دیدارم با پوتین نتیجه‌بخش باشد

ساعت24 - صدراعظم آلمان که روسیه و غرب را در پرونده‌های مختلف بین‌المللی متخاصم می‌بیند، یک روز پیش از دیدار با ولادیمیر پوتین گفت که انتظار نتیجه خاصی از این نشست ندارد.

مرکل.jpg
style="text-align:right">«آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان یک روز پیش از ملاقات با «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه، گفت که نباید انتظار خاصی از این نشست داشت.

مرکل به خبرنگاران گفته که دیدار فردایش با پوتین، بیشتر حاصل جبر است تا اختیار و روسیه و آلمان باید بر سر فهرست بلندی از مشکلات موجود در حوزه منافع مشترکشان، با هم تعامل و گفت‌وگو داشته باشند.

صدراعظم آلمان در خصوص نشست فردا با پوتین گفته: «این یک نشست کاری است و هیچ نتیجه خاصی از آن انتظار نمی‌رود ولی برخی مشکلات مشترک ما از اوکراین گرفته تا سوریه و همکاری‌های اقتصادی، به قدری بزرگ هستند که ضرورت برگزاری مذاکرات دائمی را توجیه می‌کنند.»

آخرین دیدار مرکل و پوتین در ماه مِی در شهر ساحلی سوچی بود و آنجا دو طرف تلاش کردند بر مشکلاتی که در نتیجه ضمیمه شدن شبه جزیره کریمه به خاک روسیه ایجاد شده بحث و راهی برای حل آنها پیدا کنند.

آخرین روزهای سال ۱۳۹۳ بود که مردم شبه‌جزیره کریمه که اکثراً روس‌تبار هستند، در میانه درگیری‌های سیاسی شدید در پایتخت بحران‌زده اوکراین، پای صندوق‌های رأی رفتند و به ملحق شدن این شبه‌جزیره به خاک روسیه رأی مثبت دادند.

از آن زمان، اروپا و آمریکا که این الحاق را قبول ندارند، تحریم‌های گسترده‌ای به همین بهانه علیه روسیه اعمال کردند.

یکی دیگر از محورهای چالشی روابط آلمان و روسیه، خط لوله گازی نورد استریم ۲ است که بناست از کف دریای بالتیک، گاز روسیه را به اقتصاد تشنه انرژی آلمان برساند.

اوکراین بارها از این ماجرا اعلام نگرانی کرده و گفته که در صورت اتمام ساخت نورد استریم ۲، روسیه دیگر نیازی به خطوط لوله گازی رد شده از اوکراین و دیگر کشورهای اروپای شرقی ندارد و این کشورها در برابر تهدیدات روسیه، دست خالی می‌شوند.

این نگرانی‌های اوکراین باعث شد که هفته گذشته، سخنگوی صدراعظم آلمان رسماً اعلام کند که اتحادیه اروپا بر سر تضمین ادامه جریان گاز از لوله‌های موجود در اوکراین به سمت اروپای غربی، با روس‌ها در حال مذاکره است.

منبع:فارس

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها