رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 379612

افزایش ۴۱ درصدی کودکان مبتلا به دیابت در انگلیس

ساعت24-شمار کودکان مبتلا به دیابت نوع ۲ در انگیس طی سه سال ۴۱ درصد افزایش داشته است.

دیابت
کارشناسان سلامت در بررسی آخرین نشانه‌های تشدید بحران چاقی در سنین کودکی مشاهده کردند تعداد فزاینده‌ای از کودکان و جوانان در این کشور به دیابت نوع ۲ مبتلا شده‌اند و این درحالیست که معمولا افراد بالای ۴۰ سال به آن مبتلا می‌شوند.

در انگلیس و ولز تعداد افرادی که تا سن ۲۵ سالگی به این بیماری مبتلا شده‌اند از ۵۰۷ مورد در سال‌های ۱۴-۲۰۱۳ به ۷۱۵ مورد در فاصله سال‌های ۱۷-۲۰۱۶ رسیده که افزایش ۴۱ درصدی داشته است.

این افزایش سریع در تعداد مبتلایان به دیابت نوع ۲ پزشکان انگلیسی را نگران کرده و موجب شده تا آنان خواستار اقدامات جدی‌تر دولت برای مقابله با بحران چاقی در میان کودکان و جوانان شوند.

پروفسور "گراهام مک‌گریگر" از دانشگاه "کوئین مری" لندن گفت: دیابت نوع ۲ برای کودک، خانواده و نظام سلامت همگانی فاجعه است. در صورتیکه کودکی به این نوع دیابت مبتلا شود انواع مشکلات دیگر از قبیل نابینایی، قطع عضو و بیماری کلیوی سلامت او را تحت تاثیر قرار می‌دهد. این رقم نشان می‌دهد که ما در وضعیت بحرانی هستیم و اقدامات دولت برای مقابله با این معضل کافی نبوده است.

به گزارش روزنامه گاردین، بررسی‌ها نشان می‌دهد دیابت نوع ۲ با داشتن اضافه وزن ارتباط نزدیکی دارد. تقریبا از میان ۷۱۵ کودک مبتلا به دیابت چهار پنجم آنان از چاقی رنج می‌برند.

ایسنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها