رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 387990

روش‌های پیشگیری از ابتلا به بیماری در فصل جدید

ساعت 24- متخصص تغذیه درباره مواد غذایی مفید در تقویت سیستم ایمنی بدن و راهکارهای پیشگیری از ابتلا به بیماری‌ها در فصل پاییز توضیح داد.

div>

کوروش صمدپور متخصص تغذیه و رژیم درمانی درباره رژیم غذایی مناسب فصل پائیز، گفت: تنوع و تعادل در مصرف مواد غذایی و استفاده از تمام گروه های غذایی شامل غلات، پروتئین‌ها، میوه، سبزی و لبنیات مهم ترین نکته برای تغذیه در فصل پائیز است.

وی افزود: ویروس ها، آلودگی هوا و قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی باعث اکسیدانی شدن بدن می شوند؛ پس برای پیشگیری از بیماری‌های ویروسی باید سیستم ایمنی بدن را با مصرف مواد غذایی حاوی آنتی اکسیدان تقویت کرد.

بهترین صبحانه در فصل پاییز

صمدپور بیان کرد: انواع ویتامین ها به خصوص ویتامین C که به وفور در سبزیجات و مرکبات یافت می‌شود از بهترین آنتی اکسیدان‌ها هستند، همچنین مصرف روزانه 2 یا 3 عدد گردو به همراه نان سبوس دار در وعده صبحانه خاصیت آنتی اکسیدانی فوق العاده ای دارد.

این متخصص تغذیه تصریح کرد: خوردن انواع سوپ از جمله سوپ مرغ و اضافه کردن کمی آبلیموی تازه که حاوی ویتامین C است علاوه بر اینکه باعث جذب آهن می شود، سرماخوردگی را هم بهبود می بخشد.

وی اظهار کرد: در اکثر موارد سرماخوردگی با مصرف مایعات فراوان، سوپ، انواع آبمیوه های حاوی ویتامین C و استراحت کاملا بهبود پیدا می‌کند و نیازی به درمان آنتی بیوتیکی نیست.

چگونه بیمار می شویم؟

صمدپور گفت: ویروس‌ها از طریق استنشاق و پوست وارد بدن انسان می‌شوند، پس شستن دست ها قبل از صرف غذا موجب پیشگیری از بیماری می شود.

وی افزود: تغییر ناگهانی درجه حرارت، باعث فعال شدن ویروس های موجود در بدن و بروز بیماری‌های ویروسی می‌شود؛ پس باید با پوشیدن لباس کافی در فصل پائیز دمای بدن در حالت تعادل نگه داشته شود.

باشگاه خبرنگاران

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها