رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 388931

پرسپولیس ۱۷۰ هزار هوادار کم دارد!

پرسپولیسی‌ها اگر می‌خواهند پرهوادارترین تیم آسیا شوند باید مانند استقلالی‌ها، که در بازی با العین حمایت ۹۰۰۰۰ نفری از تیم‌شان کردند، ۹۰ هزار هوادار را در بازی با السد به ورزشگاه بیاورند.

پرسپولیس در حضور ۷۱۳۱۲ هوادارش از سد الدحیل قطر عبور کرد تا به جمع ۴ تیم پایانی برسد. حضور پرشور هواداران در این بازی تأثیر غیرقابل انکاری داشت و این فشار سکوها بود که الدحیل را عقب می‌راند و پرسپولیس را تهاجمی‌تر می‌کرد، اما در لیگ قهرمانان ۲۰۱۸ پرهوادارترین تیم سال‌های اخیر آسیا از رقیب سنتی‌اش عقب مانده و تا به این جای کار آبی‌پوشان تهرانی پرهوادارترین تیم آسیا هستند. هواداران پرسپولیس در حالی لقب پرتماشاگرترین تیم آسیا را از دست رفته می‌بینند که تنها در رقابت با الجزیره امارات ورزشگاه آزادی را پر کردند و با حمایتی ۸۰۰۰۰ نفری باعث صعود شاگردان برانکو به جمع ۸ تیم نهایی شدند و کم تماشاگرترین بازی پرسپولیس در تهران دیدار با نسف‌قرشی بود که تنها ۸۳۰/۲۵ تماشاگر داشت.

پرسپولیسی‌ها اگر می‌خواهند پرهوادارترین تیم آسیا شوند باید مانند استقلالی‌ها، که در بازی با العین حمایت ۹۰۰۰۰ نفری از تیم‌شان کردند، ۹۰ هزار هوادار را در بازی با السد به ورزشگاه بیاورند. البته کار با این ۹۰ هزار نفر تمام نمی‌شود، چون میانگین هواداران پرسپولیس تازه به حدود ۵۵ هزار نفر می‌رسد و این ۲۵۰۰ نفر کمتر از میانگین تماشاگران استقلال است. پرسپولیسی‌ها برای به دست آوردن لقب پرهوادارترین تیم آسیا نیاز به فینالیست شدن دارند و باید در فینال ۸۰ هزار صندلی ورزشگاه آزادی را پر کنند، در غیر این صورت استقلال با میانگین هواداران بیشتر پرهوادارترین تیم آسیا لقب خواهد گرفت. گفتنی است این آمار با استناد به سایت AFC تهیه شده که در انتخاب پرهواداراترین تیم آسیا تأثیر دارد.

منبع: خبرورزشی

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها