رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 389318

جاذبه های گردشگری مالزی و باکو

رپورتاژ / شهر مالاکا عنوان مهمترین مرکز تجاری در تمام قسمت جنوب شرقی آسیا را تا پیش از زمانی که کوالالامپور از آن پیشی بگیرد در دست داشت.

trong>دیدنی های مالزی

استراحت مطلق در جزیره پانگکور لَوت

یکی از بهترین استراحتگاه های این کشور در ساحلی پودری واقع شده است که چشم اندازی از اقیانوس را به نمایش گذاشته و توسط نخلستان هایی احاطه شده است. میهمانان اینجا در ویلاهایی که به صورتی زیبا و برازنده طراحی شده اند اقامت خواهند داشت و کارکنان خوش خدمت این محل به دقت از آنها پذیرایی کرده و درخواست های آنها را برآورده خواهند کرد.در سفر با تور مالزی حتما از این مکان دیدن کنید.

تپه گنتینگ هایلَند

بلندی های گنتینگ (گنتینگ هایلند) که تپه اقامتی مشهور می باشد، در داخل کوهستان تایتیوانگسا جای گرفته و پر است از مجموعه های سرگرمی و تفریحی از جمله پارک های تفریحی، هتل های بزرگ و بی نظیر، کنسرت ها و شب زنده داری های پر جاذبه ای که گردشگرانی را به سمت خود می کشاند که قصد دارند آخر هفته خوب و شادی را سپری کنند. مسیر رسیدن به این محل از طریق سوار شدن به تله کابین فراهم می باشد که خود چشم اندازی شگفت انگیز را به نمایش می گذارد.

برج های دوقلوی پتروناس

با ارتفاعی به بلندای 451.9 متری، این دو بلندترین برج های دوقلوی جهان می باشند. ساختار و معماری نمادین این برج بلند از جمله سمبل های مدرن شهر کوالالامپور است. بازدید کنندگان این برج می توانند با مراجعه به بلندترین نقطه آن که بر روی تراسش قرار دارد، از چشم انداز تحسین برانگیز شهر لذت برده و یا به انجام خرید های دلخواه خود در مرکز خرید دیدنی سوریا ک اِل سی سی مال بپردازند.

شهر تاریخی مالاکا

شهر مالاکا عنوان مهمترین مرکز تجاری در تمام قسمت جنوب شرقی آسیا را تا پیش از زمانی که کوالالامپور از آن پیشی بگیرد در دست داشت. این شهر مملو از آثار تاریخی بزرگ معماری که متعلق به دوران ها و سنت های مختلف هستند بوده و زندگی فرهنگی پرهیاهو، کلی موزه و همینطور مراکز فروشگاهی و خرید پر تعدادی را در اختیار دارد.

کریستال ماسک (مسجد کریستال)

این معبد که در ایالت کوالا ترِنگانو واقع شده، به دلیل شدت عظمت و همینطور منحصر به فرد بودنش به عنوان مکانی مجذوب کننده و فوق العاده نفس گیر شناخته می شود. این بنا از فولاد، شیشه و کریستال ساخته شده و به همین دلیل چهره ای بسیار نفیس و مدرن دارد.

شهر بوکیت تینگی

این شهر کوچک در فاصله ای کوتاه در مجاورت تپه جِنتینگ هایلند قرار گرفته و به همین دلیل یکی از توقفگاه های مشهور گردشگرانی است که به این منطقه تفریحی عظیمت کرده و یا از آن باز می گردند. این شهر کوچک به داشتن خانه هایی به سبک معماری خانه های اروپایی شهرت بسیاری دارد و به ویژه که آن را به شهر مشهور و زیبای کولمار در کشور فرانسه تشبیه می کنند.

پنانگ

معرفی‌مان را با یکی از معروف‌ترین جاهای دیدنی مالزی شروع می‌کنیم. مدت‌هاست که همه‌ی دنیا ایالت پنانگ (Penang) مالزی را به‌عنوان یکی از پرطرفدارترین مقاصد گردشگری می‌شناسند. این ایالت از غذاهای خیابانی و غرفه‌های خوراکی‌اش گرفته که آب دهان آدم را راه می‌اندازند تا مکان‌های نمادینی همچون معبد کک لوک سی (Kek Lok Si Temple) و دیوارنماهای شیک و مدِ روزش در شهر جرج‌تاون، بچه‌معروف گردشگری مالزی است! پنانگ که از یک سو ریشه در تاریخ دارد و از سوی دیگر مزین به آسمان‌خراش‌های مدرن شده، مجموعه‌ای تماشایی از سنت و مدرنیته را گرد هم آورده است. پنانگ مقصدی در سطح جهانی برای تعطیلات است و هر گردشگری در مالزی که برای سفر خود ارزش قائل است، نباید به‌راحتی از آن بگذرد.
ملاکا

از یک میراث جهانی یونسکو به میراث دیگری می‌رویم. ایالت ملاکا (Melaka) در جنوب پنانگ هم از جاهای دیدنی مالزی و مقصد گردشگری پرطرفداری است. ایالت ملاکا جدا از اینکه محل بناهای تاریخی معروفی همچون قلعه‌ی اِ فاموسا (A Famosa Fort) و کلیسای مسیح است، خانه‌ی خوراکی‌های لذیذ مالزیایی همچون ساتی (satay celup)، کوفته‌ی مرغ و برنج و خوراک نایونیا (Nyonya cuisine) نیز هست. در ملاکا که طی دوران استعمار مالزی بندر تجاری مهمی بوده، بقایای گذشته را هم خواهید یافت؛ جاهایی همچون محله‌ی پرتغالی‌ها (Portuguese Settlement) و بقایای میراث هلند. اگر هم طرفدار بازارهای شبانه باشید، دیدار بازار شبانه خیابان جانکر (Jonker Street Night Market) تجربه‌ای است که نباید آن را از دست بدهید.

دیدنی های باکو
باکو شهری غریب، پریشان و صنعتی است اما همچنان شهری جذاب برای گردش است. می توانید پیاده به اکتشافات خود بپردازید، گرچه نقشه ها چندان هم قابل اعتماد نیستند اما صادقانه نیاز چندانی هم به آنها نخواهید داشت.

باکو یکی از کهن ترین شهرهای شرقی است


فضای دلنشین میدان فواره، قطار کافه ها و چایخانه ها، خیابان های انباشته از مراکز خرید، چشم اندازهای بادگیر از خزر، تفرجگاه های ساحلی با درختان سرو و زیتون، کانال های آبی بتونی که یادآور ونیز هستند و ... همه فضایی دلکش را برای چنین شهری پدید می آورند.

اگر می خواهید خود را گم کنید، شهر باستانی را پیشنهاد می کنیم. باکوی کهن با حصارهای قرون وسطایی خود، میزبان کاخ شیروان شاه و چندین موزه و مسجد با مناره های دیدنی است. اگر راه خود را از سوی کاخ به سمت دریا کج کنید، در مسیر به ملاقات برج غول پیکر دختر می رسید. برای رسیدن به بالای برج دختر باید پله های مارپیچ را طی کنید تا از بالای آن نمای 360 درجه از شهر را ببینید. این قلعه که به زبان ترکی «قیز قله سی» گفته می شود، 29.5 متر طول، 16 متر عرض و 6 طبقه دارد. جالب است که در گذشته این قلعه نیایشگاه آناهیتا و زرتشتی ها بوده است. این برج جزو میراث جهانی یونسکو است. سفر با تور باکو را تجربه کنید.

قیز قله سی


قوباستان
قوباستان کوه آتشفشانی عجیبی است که می توان انواع حجاری های روی سنگ عصر سنگ و برنز را روی آنها مشاهده کرد. این کوه نیز از دیگر جاذبه های شهر باکو است. پرسه های بی هدف شامگاهی در خیابان های باکو بسیار دوست داشتنی است. ذخایر نفتی باکو در اواخر قرن نوزدهم میلادی پای سرمایه داران و روچیلدها را برای افزایش دارایی به این شهر باز کرد و به دنبال آن مقاطعه کاران شهر را خیابان به خیابان گسترش دادند.

باکو شهری غریب، پریشان و صنعتی است اما همچنان شهری جذاب برای گردش است.

آپارتمان های نقلی دوران سوسیالیسم که بسیاری تاکنون مخروبه و غبارآلود هستند با هیبت ترسناک و بالکن هایی پیش آمده سوی خیابان همچنان نمایی برازنده را به خیابان عرضه می کنند.

تالار اپرا جولانگاه خنیاگران و نقش آفرینان بسیاری بوده و هست. شارل دوگل در 1944 پیش از دیدار با لنین برای نمایشی در این تالار توقف کرد. موزه فخیم لنین اکنون به موزه فرش بدل شده و خانه فرش ها و بافته های زیبای بسیاری است. موزه دولتی هنر روبروی تالار فیلارمونیک نیز از همان خانه های سرمایه داران نفتی است که امروز آثار هنرمندان آذری و غربی را نگهداری می کند. جزئیات قیمتهای تور ارزان باکو و تور لحظه آخری باکو در سایت تور لحظه آخری سفر باتو موچود ایت.

تالار اپرا

کمی دورتر، در شبه جزیره آبشوان، دیدنی های بسیاری چون آتشکده آتشگاه و کوه یانار داغ که بیش از هزار سال همچنان مشتعل است وجود دارند و می توانید با تاکسی یا وسایل حمل و نقل عمومی به آنها دسترسی یابید. در مسیر نیز شاهد زمین های بایر نمکی یا حوضچه های طبیعی نفت که به سطح زمین تراوش کرده اند خواهید بود. سواحل شیخووو و هزار و یک شب نیز از جمله سواحل دیدنی دریای خزر هستند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها