رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 394607

مرغداران با کمبود دان مواجه هستند/بحران در کمین تولید مرغ

ساعت24-یک مقام مسئول گفت: با توجه به مشکلات حمل و نقل کامیون داران، مرغداران با کمبود دان در مرغداری‌ها روبرو هستند.

محمد یوسفی، رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی با انتقاد از کمبود دان در مرغداری ها اظهار کرد: با توجه به اعتصاب کامیون داران و مشکلات حمل و نقل مواد اولیه دام، مرغداران با کمبود دان در مرغداری ها روبرو هستند.

وی افزود: با وجود آنکه ارتش، سپاه و سایر دستگاه ها تعدادی کامیون در اختیار دارند، از این رو باید به کمک مرغداران بیایند تا با کمبود دان در مرغداری ها منجر به تلفات چشمگیر طیور نشود.

یوسفی با اشاره به اینکه توزیع نهاده ها از سوی شرکت پشتیبانی جوابگوی نیاز مرغداران نیست، بیان کرد: هم اکنون بسیاری از مرغداری ها بدون دان ماندند؛ چراکه آنها تمام ذخایر خود را استفاده کردند و دیگر چیزی در انبارها ندارند.

بیشتر بخوانید: افزایش 200 تومانی نرخ مرغ در بازار/ قیمت به 10 هزار و 200 تومان رسید

رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی نرخ هر کیلو ذرت تحویل به مرغدار را یک هزار و 200 و کنجاله سویا 2 هزار و 500 تومان اعلام کرد.

وی ادامه داد: اگر مشکل کمبود دان در مرغداری ها برطرف نشود، مرغداران مرغ های خود را روانه کشتارگاه خواهند کرد و تا زمانیکه از وضعیت بازار اطمینان حاصل نکنند، اقدام به جوجه ریزی نخواهند کرد.

به گفته یوسفی هم اکنون سهمیه نهاده های دامی مرغداران روی کاغذ توزیع می شود .

این مقام مسئول در پایان نرخ واقعی هر کیلو مرغ زنده را 7 هزار و 400 و مرغ آماده به طبخ را 10 هزار تومان اعلام کرد و گفت: هم اکنون هر کیلو مرغ زنده با نرخ 6 هزار و 600 ، مرغ آماده به طبخ در خرده فروشی ها 9 هزار و 500 و غرفه های میادین میوه و تره بار 8 هزار و 170 تومان عرضه می شود.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها