رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 394630

تلاش مسکو برای به زیر کشیدن دلار

ساعت 24- نخست‌وزیر روسیه اعلام کرد: رفتن کشورها به سمت توافقات پولی دوجانبه بر مبنای ارزهای ملی می‌تواند چشم‌انداز روشنی را پیش روی کشورهای سازمان همکاری شانگ‌های قرار دهد.

style="text-align:justify">به گزارش راشاتودی، دیمیتری مدودف، نخست‌وزیر روسیه گفت: تغییر مبانی نظام پرداخت و استفاده از ارزهای ملی میان کشورهای سازمان همکاری شانگ‌های می‌تواند چشم‌اندازهای جدیدی را به روی آن‌ها بگشاید.

وی در سخنرانی در نشست سازمان همکاری شانگ‌های در تاجیکستان گفت: رفتن به این سمت نیاز است و دولت روسیه از این روند حمایت می‌کند.

نخست‌وزیر روسیه همچنین گفت: در این مسیر باید با احتیاط عمل کرد.

مدودف ادامه داد: شرایط بیرونی که ما در حال تعامل با آن هستیم همچنان سخت است و نمی‌توانیم بگوییم شرایط آسانی داریم.

وی ادامه داد: برخی کشورها از شرایط رقابتی غیرعادلانه استفاده می‌کنند و در کنار اعمال تحریم‌های یکجانبه علیه دیگران سیاست‌های حمایت‌گرایانه وضع می‌کنند تا بتوانند جایگاه برتر خود را حفظ کنند.

نخست‌وزیر روسیه گفت: این‌گونه حملات عموماً علیه کشورهایی نظیر چین و روسیه که عضو سازمان همکاری شانگ‌های هستند در کنار ایران که از شرکای این سازمان است، به کار گرفته می‌شوند.

لی‌که کیانگ، نخست‌وزیر چین نیز در این اجلاس از کشورهای عضو سازمان همکاری شانگ‌های خواست تا با جدیت از همکاری اقتصادی و تجارت آزاد حمایت کنند.

وی پیشنهاد کرد که کشورهای عضو این سازمان در ۶ حوزه امنیت، تجارت و همکاری اقتصادی چندجانبه، افزایش ظرفیت تولید و ارتباطات و نوآوری و روابط بین شهروندان همکاری کنند.

سازمان همکاری شانگ‌های در سال ۲۰۰۱ و با حضور کشورهای روسیه، چین، قزاقستان، قرقیزستان، تاجیکستان و ازبکستان تشکیل شد. در سال ۲۰۱۷ هند و پاکستان نیز به عضویت کامل این سازمان درآمدند. هم‌اکنون افغانستان، ایران، بلاروس و مغولستان اعضای ناظر این سازمان محسوب می‌شوند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها