رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 394861

جلوگیری از سرقت بسته های پستی با قفل هوشمند

ساعت 24-یکی از دغدغه‌های بسیاری از مردم تحویل گرفتن بسته‌های ارسالی به در خانه‌های آنان است، چرا که بیشتر مردم در محل کار یا سفر هستند بنابراین امکان اینکه بتوانند محموله‌های پستی خود را دریافت کنند، بسیار کم است. از سوی دیگر معمولاً پستچی یا کارمند شرکت حمل و نقل وقتی صاحبخانه در منزل نباشد محموله و بسته را در جلوی خانه رها کرده ، می‌روند بنابراین امکان سرقت آنها افزایش می‌یابد؛ این موضوع نیز به یکی دیگر از دغدغه‌های برخی از مردم درآمده است.

به‌گفته آمار سالانه 26 میلیون از بسته‌ها در امریکا به سرقت می‌روند به‌همین دلیل برای کاهش دغدغه افراد و برای جلوگیری از سرقت بسته‌های ارسالی، شرکتی یک قفل هوشمند بدون کلید را ساخته است که به در صندوق پست خانه‌ها متصل می‌شود و امکان تحویل بسته را بدون حضور صاحبخانه ممکن می‌کند.

این قفل هوشمند Home BoxLock نام دارد و دارای اسکنر است. با اسکن کردن بارکد محموله قفل صندوق باز می‌شود و پستچی می‌تواند بسته را داخل صندوق بگذارد و سپس در آن قفل شود. البته اسکن دارای تأیید دو مرحله‌ای است. اول اینکه قفل تأیید می‌کند که یک بسته برای ارسال به یک شرکت پستی و حمل و نقل تحویل شده است. در مرحله دوم گیرنده تعریف شده است پس اگر این دو یکسان باشد، قفل باز می‌شود.
قفل و صندوق پستی ساخته شده نیز بسیار مقاوم هستند، چرا که در ساخت آن از یک نوع فولاد بسیار سخت که در ساخت ابزار به‌کار می‌رود، استفاده شده است. این قفل هوشمند دارای باتری قابل شارژ است که به مدت یک ماه کار می‌کند. همچنین دارای بلوتوث و وای فای است و به تلفن همراه و رایانه کاربر متصل می‌شود و کاربر می‌تواند در صورت باز و بسته شدن قفل و رسیدن بسته به خانه مطلع شود. به عبارتی این قفل با اتصال به تلفن همراه یا رایانه، رسیدن محموله را به مقصد ردیابی می‌کند و ردیابی آن از طریق تلفن همراه با سیستم عامل اندروید ‌ای او است سازگار است. گفتنی است این قفل هوشمند با قیمت 129 دلار در بازار عرضه شده است.

ایران

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها