رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 395394

از ثبات اقتصادی خود مراقبت کنید و کسری بودجه درست نکنید

اخطار مرکل به ایتالیا

ساعت24-تازه‌ترین آمارهای ارائه‌شده از سوی منابع معتبر جهانی نشان می‌دهدآلمان در6ماه اول سال 2018 رقمی معادل 32 میلیارد دلار در کشورهای دیگر سرمایه‌گذاری کرده است که نسبت به 6 ماه اول 2017 رشدی برابر با 18 درصد و نسبت به 6ماه دوم سال گذشته میلادی رشدی برابر با 27 درصد را تجربه کرده است.

خبر
از سوی دیگر همین آمارها نشان می‌دهد سرمایه‌گذاری ایتالیا در خارج از این کشور در6ماه نخست 2018 رقمی نزدیک به 6میلیارددلار بوده است که نسبت به مدت مشابه سال 2017 25 درصد کاهش را تجربه کرده است. این شاخص یکی از برتری‌های اقتصاد آلمان به ایتالیا است. آلمان‌ها باور دارند دولت‌های کشورهایی مثل ایتالیا ، یونان ، اسپانیا و پرتقال با گشاده‌دستی خرج کرده و کسری بودجه به بار می‌آورند و این کسری بودجه به اتحادیه اروپا فشار می‌آورد و باید از این کار اجتناب شود. این داستان راه را برای خشمگین شدن بانوی کامیاب آلمان باز می‌کند و به او حق می‌دهد در آستانه نشست اتحادیه اروپا به ایتالیا اخطار دهد.

وضعیت اقتصادی پایدار به‌ویژه در بودجه، شاه‌کلید سخنان آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان روز چهارشنبه و در آستانه نشست اخیر اتحادیه اروپا بود. مرکل در این نشست تأکید کرد که کشورهای اروپایی «با پایش مداوم وضعیت اقتصادی خود باید به فکر پایداری اقتصاد و رقابت‌پذیر کردن آن باشند و از تجربه‌های تلخ گذشته بیاموزند. چنانچه وخامت اوضاع اقتصادی یک کشور موجب تأثیر در وضعیت اقتصادی دیگر کشورهای عضو اتحادیه اروپا خواهد شد.»ایتالیا به‌عنوان سومین قدرت اقتصادی بزرگ اتحادیه اروپا بودجه انبساطی برای سال ۲۰۱۹ آماده کرده است که این بودجه با قوانین اتحادیه اروپا مطابق نیست و کمیسیون اتحادیه اروپا ممکن است آن را رد کند. مرکل همچنین در ادامه افزود: «هر کشور حاضر در منطقه یورو موظف است از ثبات اقتصادی خود مراقبت کند و اصلاحات لازم برای رقابت را انجام دهد. آن‌هم در شرایطی که وضعیت اقتصادی مناسب است.»خانم مرکل همچنین گفت: «بودجه پایدار شرایط مهمی در راستای توسعه اقتصادی مناسب در هر کشور به شمار می‌آید.» مرکل تأکید کرده که «بسته پیشنهادی ما بر پایداری و رشد هم‌زمان متمرکز است. من دنبال اجرایی شدن این اصل در اتحادیه اروپا هستم. درواقع مسئولیت و همبستگی در کنار مسئولیت و نظارت دوروی یک سکه به شمار می‌آیند.» مرکل همچنین در آستانه برگزاری اجلاس سران کشورهای عضو اتحادیه اروپا، در مورد کسب توافق با بریتانیا بر سر برگزیت ابراز خوش‌بینی کرد و افزود که آلمان حتی برای خروج بدون توافق بریتانیا از اتحادیه اروپا آمادگی کامل دارد.مرکل خطاب به نمایندگان بوندس‌تاگ گفت که درباره ۹۰ درصد از مسائل مربوط به خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا هماهنگی‌های لازم صورت گرفته است. اما مشکلاتی نیز وجود دارد که تاکنون مانع از کسب توافق با بریتانیا شده است. صدراعظم آلمان موضوع مرزهای اتحادیه اروپا با بریتانیا را با اشاره به مرز جمهوری ایرلند با ایرلند شمالی ازجمله مسائل حل‌نشده اعلام کرد.صدراعظم آلمان درعین‌حال تأکید کرد که این کشور برای هر احتمالی و حتی برای روبه‌رو شدن با خروج بدون کسب توافق بریتانیا از اتحادیه اروپا آمادگی کامل دارد. خروج بدون توافق بریتانیا از اتحادیه اروپا که از آن به‌عنوان "برگزیت سخت" یاد می‌شود نیز بنا بر ارزیابی‌های دولت آلمان کاملاً ممکن است.مرکل درعین‌حال تأکید کرد که صرف‌نظر از اینکه آیا خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا با توافق یا بی توافق صورت گیرد، کشورهای عضو اتحادیه اروپا و ازجمله آلمان می‌باید مناسبات خود را با بریتانیا از نو تعریف کنند.صدراعظم آلمان گفت: «من آرزو می‌کنم که بریتانیا پس از خروج از اتحادیه اروپا همچنان متحد اصلی و شریک قابل‌اعتماد اروپا بماند.»

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها