رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 395492

گام کوچکی تا لغو روادید کامل بین ایران و روسیه

ساعت 24- مدیرکل کنسولی وزارت خارجه ایران با اشاره به اینکه تقریبا تمام موانع بر سر راه تبادلات مردمی بین ایران و روسیه برداشته شده، گفت که گام کوچکی تا لغو روادید کامل بین دو کشور باقی مانده است.

ایران و روسیه
style="text-align:justify">«علی چگنی» مدیرکل کنسولی وزارت امور خارجه کشورمان که دوشنبه 23 مهر ماه در ششمین نشست مشترک کنسولی ایران و روسیه در مسکو ریاست هیأت ایرانی را عهده دار بود، این نشست را خیلی مفید خواند و گفت: دو طرف تقریبا تمام موانعی را که در راه تبادلات مردمی و ارتباطات مردم دو کشور وجود داشت را برداشتیم و می‌توان گفت یک گام کوچکی به لغو روادید کامل مانده است.

وی یکی از توافقات دیگر را بحث زندانیان بین دو کشور خواند و در این باره عنوان کرد: از جمله مواردی که در این نشست به آن پرداخته شد بحث زندانیان بود. البته تعدادشان کم است و کمتر هم می‌شود.

چگنی که با خبرگزاری صدا و سیما گفت‌وگو می‌کرد، افزود: درباره انتقال زندانیان بیمار و کسانی که دچار مشکلات جسمی هستند توافق شد که بتوانیم در آینده آنها را منتقل کنیم تا دوران محکومیتشان را در کشور خودشان بگذرانند.

مدیرکل کنسولی وزارت خارجه درباره تعداد زندانیان ایرانی در روسیه هم گفت که علیرغم حجم زیاد روابط و به دلیل تفاهمات و سازوکارهای خوب و دوستی دو کشور کمترین میزان زندانی در این کشور هستند و در حال حاضر 9 نفر زندانی ایرانی در این کشور به سر می‌برند.

به گزارش فارس، ششمین نشست مشترک کنسولی ایران و فدراسیون روسیه روز دوشنبه (23 مهر ماه) به ریاست مدیران کنسولی دو کشور در مسکو برگزار شد.

در جریان برگزاری این نشست طرفین ضمن ابراز رضایت از روند رو به رشد روابط دو کشور در همه زمینه‌ها، بر عزم خود برای گسترش هر چه بیشتر مناسبات مردم با مردم و فراهم کردن حداکثر تسهیلات روادیدی برای اتباع یکدیگر در خاک خود تاکید کردند.

در این نشست مسائل و مشکلات بازرگانان، دانشجویان و گردشگران دو کشور در خاک یکدیگر بررسی و ارائه خدمات هر چه بیشتر به آنها بررسی و مورد توافق قرار گرفت.
موضوع صدور روادید الکترونیکی و فرودگاهی برای اتباع دو کشور، انتقال محکومان، معاضدت قضایی و همکاری‌ها برای مقابله با قاچاق مواد مخدر و قاچاق انسان و نیز جرائم سازمان یافته، ارتقای همکاری هر چه بیشتر پلیس، وزارتخانه‌های دادگستری و کشور مورد تبادل نظر و تفاهم قرار گرفت.
«علی چگنی» مدیرکل کنسولی وزارت امور خارجه که ریاست هیأت ایرانی را در این اجلاس برعهده داشت، از نهایی شدن آیین‌نامه اجرایی موافقتنامه لغو روادید گروهی گردشگری و سند تسهیلات روادید برای خدمه و گروه پروازی بین دو کشور خبر داد.

«ایوان کریلوویچ ولینکین» رئیس هیات روسی نیز ضمن ابراز رضایت از نتایج و دستاوردهای اجلاس، آن را گامی بلند در توسعه هر چه بیشتر مناسبات و عملی کردن منویات رهبران دو کشور برای توسعه روابط راهبردی موجود توصیف کرد.
در این نشست توافق شد اجلاس بعدی در تهران و به میزبانی طرف ایرانی برگزار شود.

براساس این گزارش، لغو روادید برای خدمه پروازی و تسهیلات حداکثری برای دانشجویان و صدور ویزای تحصیلی برای آنها در حداقل زمان ممکن از دیگر محورهای مورد توافق در این نشست بود.

براساس یکی از بندهای این توافق قرار است برای شهروندان روس که قصد عزیمت به ایران را دارند روادید الکترونیکی صادر شود.

فارس

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها