رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 395861

خاشقچی را با کدام اره تکه‌تکه کردند +عکس

ساعت 24- عربستان سعودی پذیرفت که خاشقچی طی یک دعوا در کنسولگری کشته شده، اما نگفت سلاح ماموران عربستانی در این دعوا چه بود؟!

div>

حدود ۱۰ روز پیش نیویورک‌تایمز اعلام کردجمال خاشقچی روزنامه‌نگار عربستانی احتمالاً در فاصله کوتاهی پس از ورود به کنسولگری عربستان دراستانبول کشته و تکه‌تکه‌شده است. حالا پس از گذشت دو هفته از ناپدیدشدن خاشقچی و در حالی که ریاض در این مدت علی‌رغم همه شواهد تأکید می‌کرد خاشقچی از کنسولگری خارج شده است، بالاخره مسئولیت قتل آن در ساختمان کنسولگری را پذیرفته و بالاترین مقام امنیتی خود را برکنار کرد.

با این حال بیانیه ریاض واقعیات مهمی را سانسور کرده است؛ از جمله اینکه خاشقچی با چه چیزی کشته شده است؟ تا زمانی که جنازه روزنامه‌نگار عربستانی نمایش داده نشده است، همان روایت قبلی معتبر است که او تکه‌تکه شده است! نامی که در این ارتباط توسط مقامات ترک منتشر شده، «الطُبَیقی» است، تحصیلکرده انگلستان در رشته کالبدشکافی که در همان روزِ قتل خاشقچی به استانبول رفته است.

چهره او با مدیر بخش پزشکی قانونی در اداره‌ کل مدارک جنایی در سازمان امنیت عمومی عربستان سعودی تطابق کامل دارد. او در میان ۱۵ تبعه سعودی است که در همان روز به ساختمان کنسولگری وارد شده‌ و چند ساعت بعد خارج شده‌اند.

حالا دو کلمه در رسانه‌ها کنار هم و در واقع به جای هم به کار می‌رود: بن سلمان و Bone Saw یا همان اره استخوان‌بُر:

مهر

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها