رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 395941

۶۰ تا ۷۰ درصد مراجعه‌کنندگان برای جراحی بینی نیاز به جراحی ندارند

ساعت 24-رئیس انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی گفت: تنها حدود 30تا 40 درصد مراجعه‌کنندگان برای جراحی بینی نیاز به جراحی دارند و برای سایر افراد این عمل توصیه نمی‌شود.

علی بیژنی در آستانه برگزاری دومین کنگره بین‌المللی بزرگان جراحی پلاستیک و زیبایی گفت: این کنگره در دو بخش از 22 تا 25 آبان برگزار می‌شود که دو روز اول به صورت بین‌المللی و با موضوع راینوپلاستی بوده و دو روز دوم به صورت داخلی و با محوریت بادی‌کانتورینگ در هتل اسپیناس تهران برگزار می‌شود.

رئیس انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی افزود: میهمانی از کشورهای آمریکا، روسیه و ترکیه در این کنگره حضور خواهند داشت و 20 امتیاز بازآموزی نیز برای شرکت‌کنندگان در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه جراحی بینی در ایران نسبت به سایر جراحان پلاستیک و زیبایی شیوع یافته است، گفت: اکثر بیمارانی که برای این جراحی مراجعه می‌کنند نیازی به جراحی بینی نداشته و به طور مثال از هر 10 بیمار شاید تنها دو نفر شرایط لازم را داشته باشند.

بیژنی گفت: گاهی افراد مشکلاتی از جمله انحراف بینی یا پولیپ بینی دارند که همزمان با جراحی بینی می‌توان این عمل را برای آنها انجام داد تا تنفس بهتری داشته باشند و اگر جراح به کار خود آشنا باشد و تجربه لازم را نیز کسب کرده باشد کمترین عارضه برای بیمار ایجاد خواهد شد البته باید توجه داشت که هر عملی ممکن است با عارضه همراه شود.

رئیس انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی گفت: ژنتیک و فرم بینی در میان ایرانی‌ها نیز یکی از دلایلی بوده که سبب استقبال افراد از جراحی بینی شده است همچنین برخی از بیماران هنگام مراجعه عکس فلان سلبریتی را با خود می‌آورند که بینی آنها شبیه آن شود ولی پزشک تلاش می‌کند که توجهی به آن عکس نداشته باشد و تنها جراحی را انجام دهد که بینی نرمال و طبیعی پس از عمل برای فرد ایجاد شود.

وی بیان داشت: حدود 20 تا 30 درصد مراجعه‌کنندگان برای جراحی بینی ممکن است تنها نیاز به جراحی داشته باشند همچنین با افزایش سن تغییری در بینی فردی که جراحی کرده ایجاد نمی‌شود و تنها یک سال پس از جراحی ممکن است تغییراتی لحاظ شود که نیاز به دستکاری داشته باشد.

فارس

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها