رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 396887

تلگراف گزارش داد:

قایق‌های تندروی ایران مسیر ناوشکن انگلیس را مسدود کردند

ساعت 24- روزنامه انگلیسی تلگراف مدعی شده قایق‌های تندروی نیروی دریایی ایران اخیراً مسیر ناوشکن انگلیسی را در تنگه هرمز مسدود کرده‌اند.

style="text-align:justify">پایگاه روزنامه «دیلی‌تلگراف» مدعی شد قایق‌های تندروی ایران، یک فروند ناوشکن انگلیسی را در تنگه هرمز تهدید کرده‌اند.

«تلگراف» بدون اشاره به زمان دقیق این ماجرا مدعی شده ناوشکن سلطنتی «اچ‌ام‌اس دراگون» که محدوده گشت‌زنی آن آب‌های شرق مدیترانه است، هنگام اِسکورت سه فروند کشتی انگلیسی در تنگه هرمز، با قایق‌های تندرو ایرانی مواجه شده‌است؛ سه قایق تندروی ایرانی مسیر عبور ناوشکن را مسدود و از آن خواسته‌اند منطقه را ترک و فاصله ۱۰۰۰ یاردی از بندر را حفظ کند.

به نوشته «تلگراف»، کاپیتان ناوشکن فوراً دستور داد پنچ‌بار بوق ناوشکن به‌صدا درآید که نشانه هشدار بین‌المللی است. اما شناورهای ایرانی به این هشدار توجهی نشان ندادند. پس از آن با فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران در منطقه ارتباط رادیویی برقرار شد.

«تگراف» که این گزارش را به نقل از یکی از فرماندهان نیروی دریایی انگلیس منتشر کرده، افزود، فرماندهی نیروی دریایی سپاه پاسخ داد: «به اطلاع می‌رساند، ما برای دفاع از حاکمیت ملی‌مان اینجا حضور داریم و در حال انجام عملیات‌های روزمره و عادی خود هستیم.»

«مایک کارتر کوین» در گفتگو با تلگراف همچنین مدعی شد: «سرانجام قایق‌های تندرو مسیر را برای حرکت ناوشکن انگلیسی باز کردند، اما اگر چنین کاری صورت نمی‌گرفت، خدمه ناوشکن مجبور به انجام شلیک‌های هشداردهنده بودند.»

«ریچارد آت‌واتر» از فرماندهان نیروی دریایی انگلیس نیز گفته است با افزایش تنش بین ایران و غرب، آب‌های منطقه برای تردد نیروی دریایی انگلیس خطرناک است.

به نوشته «تلگراف» نزدیک به یک‌سوم صادرات نفتی جهان، از جمله بخش عظیم گاز وارداتی انگلیس از قطر، از تنگه هرمز عبور می‌کند. «تلگراف» با اشاره به اینکه "ایران توانمندی‌های دریایی قابل‌توجهی دارد" در ادامه افزوده است: «در صورت تصمیم ایران به بستن این گذرگاه آبی، بقیه کشورهای جهان باید توجه ویژه‌ای به این مسئله داشته باشند.»

پیش از این، دریادار علیرضا تنگسیری، فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، ضمن اعتراض به حضور نیروهای خارجی در آب‌های منطقه تأکید کرد ایران اِشراف کاملی بر خلیج فارس و تنگه هرمز دارد و به صورت شبانه‌روزی حرکت کشتی‌ها و شناورهای نظامی و غیرنظامی را رصد می‌کند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها