رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 396897

حضور ظریف و رحمانی در کمیسیون فرهنگی مجلس

ساعت 24- نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس از حضور وزیر خارجه و وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت در جلسه این کمیسیون خبر داد.

div>

سیده فاطمه ذوالقدر اظهار کرد: وزیر امور خارجه کشورمان در جلسه بعدازظهر امروز (سه‌شنبه) درباره مهم‌ترین چالش‌های موجود در حوزه دیپلماسی فرهنگی و عدم هماهنگی دستگاه‌های فرهنگی خارج از کشور صحبت کرد. ظریف تاکید داشت، دستگاه‌های فرهنگی در خارج از کشور باید به نحوی به فعالیت‌هایشان ادامه دهند که در کار یکدیگر تداخل نکنند و از موازی‌کاری‌های بدون برنامه‌ریزی واحد اجتناب شود.

وی افزود: وزیر امور خارجه این مسائل را موجب عدم مطلوبیت لازم در امر فرهنگی در خارج از کشور دانست. نمایندگان مرکز پژوهش‌های مجلس نیز پیشنهاد تشکیل کمیته تخصصی دیپلماسی فرهنگی در کمیسیون فرهنگی و تشکیل شورای راهبردی دیپلماسی فرهنگی در وزارت امور خارجه را دادند که مورد استقبال وزیر امور خارجه و اعضای کمیسیون قرار گرفت.

نماینده مردم تهران در مجلس همچنین از حضور رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در کمیسیون فرهنگی سخن گفت و افزود: ابراهیم ترکمانه نیز نظرات خود را درباره دیپلماسی فرهنگی بیان کرد. او در خصوص تفاوت بخش فرهنگ با سایر حوزه‌ها و چاپ و نشر کتاب، فیلم، موسیقی و ادبیات فارسی گزارش مفصلی ارائه داد. او اقدام فرهنگی را منوط به سلیقه و نظر افراد دانست و رسیدن به مفهوم مشترک در حوزه فرهنگی را کار مشکلی عنوان کرد.

نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس ادامه داد: طبق گفته رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات، رایزن‌های فرهنگی ایران در خارج از کشور با وزارت امور خارجه هماهنگند و اختلافی با یکدیگر ندارند.

ذوالقدر از تصمیم کمیسیون فرهنگی مجلس برای ورود جدی‌تر در حوزه دیپلماسی فرهنگی خبر داد.

وی همچنین از حضور وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت در جلسه کمیسیون سخن گفت و افزود: رضا رحمانی با حضور در جلسه کمیسیون، گزارشی از برنامه‌های آتی خود برای بخش‌های صنعت، معدن و تجارت ارائه کرد. فضای کمیسیون نسبت به ایشان مثبت است.

ایسنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها