رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 403447

حمایت مجدد امارات از عربستان سعودی

ساعت24-وزیر مشاور در امور خارجه امارات بار دیگر از عربستان سعودی که این روزها با انتقاد شدید جامعه جهانی به دلیل قتل روزنامه‌نگار سعودی در کنسولگری این کشور در استانبول مواجه است، حمایت کرد.

laquo;انور بن محمد قرقاش» وزیر مشاور در امور خارجه امارات می‌گوید که دور جدید هدف قرار دادن عربستان سعودی و رهبران آن هرگز موفقیتی نخواهد داشت.

به نوشته روزنامه «الخلیج» امارات، قرقاش در صفحه توئیتر خود نوشت: «مهم این است که ریاض به تعامل قانونی و شفاف با پرونده خاشقچی ادامه دهد. ثبات عربستان برای ما و امنیت منطقه و آینده آن مهم و اساسی است.»

جمال خاشقچی روزنامه‌نگار منتقد عربستان سعودی دهم مهرماه برای دریافت مدارک مرتبط با ثبت ازدواج خود به کنسولگری ریاض در استانبول ترکیه رفت اما در این کنسولگری توسط تیم اعزامی از عربستان سعودی به قتل رسید و بدنش هم مثله شد.

هرچند عربستان سعودی در ابتدا اعلام کرد که خاشقچی از کنسولگری خارج و بعد ناپدید شد، اما مقام‌های ریاض به دنبال تشدید فشارهای رسانه‌ها و مقام‌های ترکیه‌ای ابتدا قتل او در کنسولگری را تایید کردند و بعد هم به مثله شدن او اذعان کردند.

طبق روایت ادعایی ریاض، این کار بدون اطلاع محمد بن سلمان انجام شد. این در حالی است که در تیم اعزامی ترور خاشقچی، افرادی هستند که روابط بسیار نزدیکی با شخص ولی‌عهد دارند و همین موضوع سبب شده حتی دوستان آمریکایی عربستان سعودی هم درباره روایت ریاض ابراز تردید کرد‌ه‌اند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها