رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 403499

قیمت ها در بورس به سراشیبی افتادند

ساعت24-فعالان بازار سهام امروز نیز شاهد سیر نزولی قیمت ها بودند، گروه‌های خودرویی، پالایشی، پتروشیمی و حتی فلزی‌ها و کانه‌های فلزی همگی دست به دست دادند تا نماگر اصلی بازار در سراشیبی قرار گیرد.

بورس
امروز شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران ۵۲۶۱ واحد افت کرد و به رقم ۱۷۳ هزار و ۵۵۸ واحد رسید. همچنین شاخص کل هم وزن با ۵۵۳ واحد افت تا رقم ۲۸ هزار و ۷۵۲ واحدی پایین آمد.

شاخص آزاد شناور نیز با ۵۸۹۲ واحد افت عدد ۱۸۴ هزار و ۹۹۴ واحدی را تجربه کرد و شاخص بازار اول و بازار دوم هریک به ترتیب ۴۶۵۰ و ۸۱۸۳ واحد رشد کردند.

فولاد مبارکه اصفهان، گروه مدیریت سرمایه‌ گذاری امید و صنایع پتروشیمی خلیج فارس هر یک به ترتیب ۴۲۸، ۲۲۹ و ۲۲۳ واحد تاثیر کاهنده روی شاخص بازار سهام داشتند. همچنین پس از این سه نماد معدنی و صنعتی گلگهر ۲۱۸ واحد تاثیر کاهنده روی شاخص بازار سهام داشت.

در طرف مقابل آسان پرداخت پرشین، شرکت ارتباط سیار ایران و آهنگری تراکتورسازی ایران سه نمادی بودند که سعی کردند به تقویت شاخص‌های بازار کمک کنند. هر یک از این نمادها به ترتیب ۳۳، ۳۲ و هشت واحد تاثیر افزاینده روی نماگرهای بازار داشتند.

امروز بسیاری از نمادهای پالایشی و پتروشیمی در کنار بخشی از نمادهای فلزی به جو منفی بازار بیش از پیش دامن زدند و باعث شدند شاخص کل با روند تندتری به سمت پایین هدایت شوند.

در گروه استخراج کانه‌های فلزی اکثر نمادها با کاهش قیمت مواجه شدند و تنها قیمت سهام یک شرکت در این گروه با رشد مواجه شد و آن نماد سنگ آهن گوهرزمین است که روز گذشته برای اولین‌بار در بازار دوم فرابورس ایران عرضه شد. در نتیجه با توجه به تازه‌وارد بودن این سهم رشد پنج درصدی آن کاملا طبیعی است.

در گروه فلزات اساسی بسیاری از سهم‌ها بیش از سه درصد کاهش قیمت را تجربه کردند. ذوب‌آهن اصفهان، فولاد مبارکه، ملی صنایع مس ایران، کالسیمین، آلومینیوم ایران تنها تعدادی از سهم‌ها در این گروه بوده‌اند که با افت فزاینده قیمت روبه‌رو شدند.

در گروه خودرو و ساخت قطعات نیز روند بسیاری از سهم‌ها کاهشی بود به عنوان نمونه در نماد سایپا که در تابلوی فرعی بازار اول بورس مورد دادوستد قرار می‌گیرد، امروز شاهد حدود پنج درصد کاهش در قیمت آخرین معامله و همچنین حجم‌های میلیونی فروش بودیم. این صف فروش با حجم تقریبی ۳۰ میلیون سهم مواجه شد. ۹۷ درصد فروش‌ها مربوط به سهامداران حقیقی و مابقی مربوط به سهامداران حقوقی بود.

کاهش قیمت سهام در گروه نفت و فراورده های نفتی نیز ملموس بود به‌طوری که سهم‌هایی همچون پالایش نفت تهران، سرمایه‌ گذاری صنعت نفت، پالایش نفت بندرعباس، نفت سپاهان و پالایش نفت تبریز جزو سهم‌هایی بودند که بیش از چهار درصد نسبت به روز گذشته کاهش قیمت را تجربه کردند.

قندی‌ها نیز به جز در دو سهم همگی کاهشی شدند. در این گروه ۵.۴ میلیون سهم به ارزش بیش از ۱۰ میلیارد تومان مورد دادوستد واقع شد.

ارزش معاملات بورس تهران به رقم ۷۴۷ میلیارد تومان رسید که این رقم ناشی از دست به دست شدن ۲.۱ میلیارد سهم و اوراق مالی بود. همچنین تعداد معاملات این بازار رقم ۱۵۸ هزار و ۴۶۷ نوبت را رد کرد.

آیفکس نیز با ۳۱.۵۸ واحد افت مواجه شد و تا رقم ۱۸۸۰ واحدی پایین رفت. ارزش معاملات فرابورس ایران عدد ۴۵۱ میلیارد تومان را تجربه کرد و حجم معاملات به رقم ۸۲۴ میلیون سهم و اوراق مالی رسید.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها