رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 407262

انصراف ۱۴ نماینده از استیضاح ظریف

ساعت 24- عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: ۱۴ نفر از امضاکنندگان طرح استیضاح وزیر امور خارجه از پاسخ‌های وی قانع شدند.

ظریف
style="text-align:justify"> ابوالفضل حسن بیگی در گفتگو با خبرنگار ، در خصوص جزئیات جلسه بررسی استیضاح ظریف و سوال از وزیر امور خارجه گفت: در جلسه امروز، آقای ظریف توضیحاتی را در مورد سوالات نمایندگان و موارد استیضاح مطرح کرد.

نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ۱۴ نماینده استیضاح کننده از پاسخ‌های وزیر امور خارجه قانع شدند و امضاهای خود را پس گرفتند، بقیه استیضاح کنندگان نیز خواستار برگزاری جلسه ای با معاونان وزارت امور خارجه شدند تا برخی مسائل روشن شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: آقای ظریف در خصوص سوال نمایندگان در خصوص پولشویی اعلام کرد در آن جلسه پاسخ های بنده به سوالات خبرنگاران به گونه‌ای منعکس شد که درست نیست لذا آقای ظریف به استیضاح کنندگان و اعضای کمیسیون CD حاوی صوت و تصویر کامل مصاحبه و همچنین متن پیاده شده مصاحبه را ارائه داد.

وی ادامه داد: وزیر امور خارجه اعلام کرد بنده در این مصاحبه اسم هیچ ارگانی را نبردم و اعلام کردم عناصر نفوذی از این مساله استفاده و اقدام به پولشویی می‌کنند به عنوان مثال زمانی که CFT در مجلس تایید می‌شود قیمت ارز افزایش می‌یابد و وقتی CFT توسط شورای نگهبان رد می‌شود قیمت ارز پایین می‌آید. این نشان دهنده تلاش عناصر نفوذی برای جلوگیری از مبارزه با پولشویی است.

حسن بیگی ادامه داد: آقای ظریف به عنوان مثال عنوان کرد افرادی برای پولشویی از مردم سوءاستفاده می کنند و کارت پول پیرزن‌ها را در مناطق مرزی گرفته و از این طریق قاچاق انجام می‌دهند. منظور من این بوده اگر قانون دقیقی در خصوص پولشویی وجود داشته باشد عناصر نفوذی نمی توانند سوءاستفاده کنند.

وی اظهار داشت: وزیر امور خارجه اظهار داشت من صریحا در جمع دانشجویان اعلام کردم که افرادی با کارت و دسته چک دیگران کار قاچاق مواد مخدر انجام می دهند.

عضو کمیسیون امنیت ملی گفت: در جلسه امروز همه سوالات و موارد استیضاح پاسخ داده شد و اکثریت سوال کنندگان و استیضاح کنندگان از پاسخ های وزیر امور خارجه قانع شدند.

وی ادامه داد: فقط سوال آقای پژمان‌فر برای تحقیق بیشتر مراعا گذاشته شد؛ این سوال در مورد عملکرد سفارتخانه ها در حمایت از مسلمانان و مظلومان بود.

مهر

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها