رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 409501

واردات شکر به صفر رسید

ساعت 24- معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی گفت: ایران در تولید شکر خودکفا شده و میزان واردات شکر به صفر رسیده است.

style="text-align:justify">عباس کشاورز ظهر امروز در آیین رونمایی از محصول جدید شرکت کمباین‌سازی ایران با نام کمباین ١٠٦٠ اظهار کرد: کسی باور نمی‌کرد که ایران در تولید شکر ظرفیت بالایی داشته باشد، اما امروز متوسط واردات ۱.۵ میلیون تنی شکر به صفر رسیده است.

وی تصریح کرد: هم اکنون وابستگی به کلزا داریم که باید بکوشیم این وابستگی را نیز قطع کنیم.

معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی تقویت و تامین امنیت غذایی را اولویت اصلی وزارت جهاد کشاورزی برشمرد و اظهار کرد: یکی از راه‌های تقویت امنیت غذایی کاهش میزان واردات محصولات غذایی است که خوشبختانه طی سال‌های اخیر به موفقیت‌های ارزشمندی در این زمینه دست پیدا و واردات محصولاتی، چون شکر را به صفر رسانده است.

کشاورز با بیان اینکه کشور در همه زمینه‌ها باید به اقتدار و خودکفایی دست پیدا کند، گفت: ایران به عنوان کشوری برخوردار از موهبت‌ها و نعمت‌های بی‌پایان و سرشار نباید به هیچ عنوان وابستگی غذایی داشته باشد، وابستگی کشور در بحث غذای مردم سرشکستگی است و باید از وابستگی غذایی فاصله گرفت.

وی ادامه داد: افزایش بهره‌وری موجب رسیدن به پیشرفت می‌شود، بدون بهره‌وری امکان رسیدن به پیشرفت وجود ندارد باید با بهره‌وری توان کشاورزی، افزایش کسب و کار، معیشت و زندگی را توسعه بخشید.

معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی بیان داشت: در بحث گندم حساسیت زیادی وجود دارد، طی چهار سال اخیر با وجود همه اتفاقات اقلیمی محصول گندم در کشور بیمه شده است و نباید در هیچ سناریویی به دنبال واردات گندم بود.

کشاورز با اشاره به اینکه میزان واردات شکر به صفر رسیده است، خاطرنشان کرد: ایران در تولید شکر خودکفا شده و میزان واردات شکر به صفر رسیده است.

وی در ادامه با اشاره به وضعیت تولید در شرکت کمباین‌سازی ایران بیان داشت: این شرکت به هیچ عنوان نگران فروش محصولات خود نباشد، با توجه به اینکه اقلام مختلف در کشور تولید و به صورت مکانیزه برداشت می‌شود باید کمباین‌های جدید نیز تولید شود.

معاون وزیر جهادکشاورزی بیان کرد: تکیه به توان داخلی و حمایت از تولیدات داخلی با جدیت در دستور کار است، از آنجا که امکان توسعه واحدهای صنعتی در کشور وجود ندارد باید عملکردها افزایش و ارتقا یابد و مدل‌هایی جدید با کارایی و ظرفیت بالاتر تولید شود.

کشاورز تاکید کرد: با توجه به همکاری بانک‌ها مشکل اعتباری برای خریداران کمباین وجود ندارد و کمباین‌سازی ایران نباید نگران فروش محصولات خود باشد.

وی تصریح کرد: امروز به همت آستان قدس رضوی در حوزه کشاورزی بیش از ۳۰۰ میلیون نشا تولید شده است و تولید بذر هیبرید کلزا نیز عملیاتی شده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها