رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 409533

روحانی: قدرت علمی، باعث غرور ملی است

ساعت 24- رئیس‌ جمهور کشورمان با بیان اینکه نظریه پردازی های علمی در دانش هائی که منشاء خارجی دارد صورت گیرد، گفت: قدرت علمی، باعث غرور ملی است.

حسن روحانی
style="text-align:justify">حجت‌الاسلام حسن روحانی شامگاه سه‌شنبه و در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی، افزود: حضرت امام(ره) فرهنگ را هویت و حضور مردم را مایه پیروزی و بقای نهضت اسلامی می‌دانست. برای دنیا باور کردنی نبود که ملتی صرفاً با رهبری یک عالم دینی و با حضور میلیونی خود در برابر رژیمی که از سوی بزرگترین قدرت‌های جهان حمایت می‌شد، به پیروزی برسد و این چیزی جز قدرت عظیم فرهنگی نبود که امروز هم می‌تواند عامل وحدت، حل مشکلات و توسعه کشور شود.

رئیس شورای عالی امنیت ملی حضور نوجوانان و جوانان در کنار نیروهای مسلح در ۸ سال دفاع مقدس و در قالب بسیج را از نمادهای مهم اثربخش بودن روحیه انقلابی دانست و افزود: اکنون هم در مناسبت‌های ملی و دینی مانند ۲۲ بهمن، عاشورا و اربعین نه تنها در سطح کشور، بلکه در سطح جهانی شاهد عشق جامعه به فرهنگ شهادت، خاندان رسالت و آرمان‌های انقلاب اسلامی هستیم.

رئیس جمهور با تأکید بر «آسیب‌شناسی عملکرد و اثربخشی مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی»، توجه ویژه در سال‌های اخیر به موضوعاتی همچون آسیب‌های اجتماعی، آمایش آموزش عالی و ساماندهی امور دانشگاه‌ها، تهیه اسناد پایین‌دستی نقشه جامع علمی و توجه ویژه به سند تحول آموزش و پرورش را از دستاوردهای بزرگ شورا دانست و افزود: در زمینه شرکت‌های دانش بنیان موفقیت بسیار بزرگی در علم، نوآوری، فناوری و تجاری‌سازی داشته ایم. بیش از ۳ هزار شرکت دانش بنیان ایجاد و حمایت شده‌اند که علاوه بر ایجاد اشتغال، بنابر گزارش‌ها حدود ۱۲ میلیارد دلار گردش مالی دارند.

رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی قدرت علمی را باعث غرور ملی خواند و گفت: از لحاظ علمی رشد قابل قبولی داشته‌ایم و البته توقع این است که در زمینه علومی که بیشتر منشأ خارجی دارد، نظریه‌پردازی‌های علمی صورت گیرد.

روحانی رشد فضایل اخلاقی و مظاهر فردی و اجتماعی آن را از جمله اهداف اصلی رسالت پیامبر(ص) و همچنین نهضت اسلامی برشمرد و تأکید کرد: اکنون که در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی هستیم، توجه و تمرکز شورای عالی انقلاب فرهنگی برای جبران ضعف‌ها و کاستی‌های اخلاقی در سطوح مختلف جامعه ضروری است.

همچنین در این جلسه به مناسبت سالگرد تشکیل شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال ۱۳۶۳ توسط بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، گزارشی از فعالیت‌های این شورا و مواردی که ضرورت دارد برای آینده مورد توجه جدی شورا قرار بگیرد، ارایه گردید.

در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی همچنین لزوم مقابله جدی با آسیب‌های اجتماعی و نیز توجه ویژه به موضوعات مختلف فرهنگی و تقویت اخلاقیات فردی و اجتماعی مورد تأکید قرار گرفت و مقرر گردید شورای عالی انقلاب فرهنگی در یک سال آینده ارتقاء کارکردهای فرهنگ عمومی در عرصه‌های مختلف از جمله سینما و کتاب را با جدیت پیگیری کند.

توجه ویژه و جدی شورای عالی انقلاب فرهنگی به ساماندهی آموزش عالی کشور از دیگر موضوعاتی بود که در این جلسه بر آن تأکید شد و مقرر گردید آمایش آموزش عالی در مراکز دانشگاهی وزارت علوم، وزارت بهداشت، دانشگاه آزاد اسلامی و مراکز علمی غیرانتفاعی با جدیت پیگیری شود.

در این جلسه همچنین بر تقویت رابطه دانشگاه و صنعت و حمایت جدی از شرکت‌های دانش‌بنیان تأکید شد.

مهر

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها