رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 418352

مجید انصاری:به لحاظ اخلاقی دچار عقب‌گرد شده‌ایم

ساعت24-عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: ما به لحاظ اخلاقی که یکی از پیام‌های مهم اسلام و انقلاب بوده، دچار عقب‌گرد و افت شده‌ایم.

مجید انصاری
حجت الاسلام و المسلمین مجید انصاری گفت: مردم ایران علیرغم تمام مشکلاتی که با آن مواجه هستند، به خوبی نسبت به اهداف و آرمان‌های اولیه انقلاب که امام(ره) مطرح کردند و شهدا برایش جان دادند، پایبند و وفادار هستند.

وی افزود: شهدا متعلق به همین مردم بودند. ما صدها هزار شهید و جانباز را از متن همین مردم داشتیم، از دورترین روستاها تا تمام اقشار، حتی غیر مسلمین یعنی هموطنان ارمنی و زرتشتی ما شهید داشتند. مردم حتما نسبت به آرمان‌های انقلاب و ایران پایبند و وفادار هستند. ممکن است از عملکرد برخی جریان‌ها انتقاد داشته و خسته شده باشند اما مردم اصلاح‌طلبی و اصولگرایی واقعی و اصل عمل را می‌پسندند و انتظارشان از مسئولین این است که امور را اصلاح کنند و اصلاح‌طلبی اصلاح امور و مشکلات است.

انصاری با بیان اینکه اگر مردم دلخوری دارند و ضعفی را در جریان‌های سیاسی می‌دانند به معنای عبور از آن‌ها نیست که نیازمند جریان سومی باشد، عنوان کرد: همه چه اصولگرا، چه اصلاح‌طلب، چه عامه مردم، چه جریانات سیاسی دیگر و چه افرادی که در قالب احزاب و گروه‌ها تعریف نمی‌شوند و خودشان استقلال سیاسی دارند، باید تلاش کنیم.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان کرد: در شرایط فعلی هویت اصلی کشور اتحاد و انسجام ملی برای حل مشکلات کشور است و در راس مشکلات، مشکلات اقتصادی، اجتماعی، امنیت روانی جامعه و روابط درست با دنیا قرار دارد.

وی ادامه داد: مردم از ما چیز غیر ممکنی نمی‌خواهند، آن‌ها باهوش و تحلیلگر هستند، اگر احساس کنند مسئولین و جریان‌های سیاسی در مسیر رفع مشکلات آن‌ها گام بر می‌دارند، همراهی می‌کنند؛ کما اینکه در چهل سال گذشته نیز در جنگ و غیر جنگ همراهی کردند و همواره مردم پیشتاز مسئولین بودند، بنابراین اگر همه بر محور وحدت نه برای خود، حزب، باند و گروه، بلکه برای مردم، ایران و انقلاب تلاش کنیم، مردم نیز اعتمادشان جلب و تقویت خواهد شد.

انصاری در خصوص بزرگ‌ترین چالش انقلاب در دهه پنجم آن، تصریح کرد: ما به لحاظ اخلاقی که یکی از پیام‌های مهم اسلام و انقلاب بوده، دچار عقب‌گرد و افت شده‌ایم. اخلاق پایه و اساس هر تمدن و اصلاحی است و این بداخلاقی‌های سیاسی و اجتماعی که متاسفانه بر بستری از فضای مجازی نیز سوار شده و امواج تهمت، تخریب، یاس‌آفرینی و بداخلاقی‌های مختلف وجود دارد، باید متوقف شود.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: ما با نسل جوان بالنده و تحصیلکرده‌ای مواجه هستیم، متاسفانه میلیون‌ها نفر از دختران و پسران تحصیلکرده و توانمند ما به دلیل مشکلات، امکان اشتغال در مکان مناسب با تحصیل و علاقه خود را ندارند، ما باید بستری فراهم کنیم که زمینه سرمایه‌گذاری برای مردم، بخش غیر دولتی و سرمایه‌گذاران واقعی خارج از کشور فراهم شود.

وی اضافه کرد: باید تجربه‌های موفق دنیا و مسیری که دیگران همچون مالزی، اندونزی، چین و کشورهای دیگر رفتند و رشد اقتصادی دو رقمی را طی 10 سال تجربه کردند را کسب کنیم. باید تلاش نماییم که در روابط ما با دنیا آرامش حاکم شود، نباید داوطلبانه با نادانی و بداخلاقی در دام صهیونیست‌ها و دشمنان بیافتیم. دشمنان ما شامل اسرائیل و دیگران، روابط خوب ایران با اروپا و کشورهای منطقه را نمی‌خواهند، ما نباید بگذاریم که اهداف آن‌ها حاکم شود، بلکه باید با دیپلماسی عاقلانه و اقتصادی، با تلاش مضاعف در داخل کشور و با تکیه بر توان داخلی خود موجبات اقتدار اقتصادی را فراهم کنیم.

انصاری با بیان اینکه اگر امروز اقتدار نظامی می‌خواهیم، باید اقتدار اقتصادی داشته باشیم، عنوان کرد: این امر بدین دلیل است که اقتصاد بزرگ است. حدود 5 درصد از بودجه عمومی ما خرج اقتدار نظامی می‌شود، این 5 درصد در اقتصاد کوچک فعلی یک عدد است اما اگر اقتصاد ما 5 برابر شد، این 5 درصد نیز 25 برابر خواهد شد، بنابریان اگر ما اقتدار نظامی و سیاسی می‌خواهیم، باید در حوزه اقتصاد قوی شویم. اقتصاد نیز جز با وحدت، انسجام ملی، همه با هم بودن و آرامش در فضای کسب و کار به دست نخواهد آمد. این موارد اولویت‌های فعلی ما بوده که باید به آن‌ها بپردازیم.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها