رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 418356

حمله جنگنده‌های صهیونیستی به سیناء مصر

ساعت24-جنگنده‌های رژیم صهیونیستی دیشب مواضعی در دو شهر« رفح» و «شیخ زوید» واقع در شمال سیناء مصر را بمباران کردند.

برخی منابع محلی و شاهدان گزارش کردند، جنگنده‌های رژیم صهیونیستی دوشنبه‌شب مواضعی در دو شهر رفح و شیخ زوید در استان شمال سیناء در شمال شرق مصر را بمباران کرده و پس از آن به سمت اراضی اشغالی فلسطین عقب‌نشینی کردند.

روزنامه «العربی‌الجدید» چاپ لندن به نقل از این منابع نوشت که جنگنده‌های رژیم صهیونیستی برخی اهداف در منطقه الأحراش واقع در نزدیکی مرز مصر با شهر رفح (غزه) و نیز روستاهای جنوبی شهر شیخ زوید را بمباران کردند.

پهپادهای صهیونیستی نیز از ساعات اولیه صبح امروز سه‌شنبه در حال پرواز بر فراز این دو شهر هستند و دیشب صداهای انفجار مهیب در استان شمال سیناء که ناشی از بمباران برخی اهداف بود، به گوش می‌رسید.

شهرهای رفح، شیخ زوید و العریش از چند روز پیش در معرض حملات هوایی ارتش مصر قرار دارد.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی نیز امروز سه‌شنبه گزارش دادند که هواپیماهای جنگی این رژیم با همکاری ارتش مصر مواضع داعش در سیناء را بمباران کردند.

«عبدالفتاح السیسی» رئیس‌جمهور مصر اخیرا با اذعان به همکاری با رژیم صهیونیستی در سیناء به بهانه مبارزه با گروه تروریستی «ولایت سیناء» شاخه داعش در این منطقه، گفت که این همکاری‌ها ادامه دارد.

ارتش مصر از نُه ماه پیش اجرای عملیات گسترده‌ در شهرهای استان شمال سیناء را آغاز کرده است.

گروه تروریستی «أنصار بیت‌المقدس» که پس از بیعت با داعش به «ولایت سیناء» تغییر نام داده است در چند سال اخیر عملیات‌های زیادی را علیه نیروهای ارتش و پلیس مصر انجام داده و تا کنون شمار زیادی از این نیروها کشته یا زخمی شده‌اند.

کشته شدن سه نیروی ارتش مصر در سیناء

در دو حمله جداگانه گروه‌های تروریستی در جنوب رفح و العریش در سیناء، سه نیروی ارتش مصر از جمله یک سرگرد به قتل رسیدند.

شبکه الجزیره گزارش داد که در این دو حمله همچنین سه سرباز نیز زخمی شدند.

منابع امنیتی مصر گفتند که یک بمب دست‌ساز در مسیر حرکت نیروهای امنیتی در نزدیکی شهر رفح منفجر شد و در نتیجه آن یک نظامی کشته و چهار نفر نیز زخمی شدند و به دنبال آن نیروهای امنیتی به شهر العریش یورش برده و چهار نفر را بازداشت کردند.

دو هفته پیش نیز مسئولان مصری از کشته شدن چهار فرد مسلح در سیناء خبر دادند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها