رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 419230

سهمیه تولید نفت هریک از اعضای اوپک چقدر است؟‌

ساعت24- رویترز نوشت: اوپک لیست سهمیه کاهش تولید نفت را توسط اعضای اوپک و سایر تولیدکنندگان بزرگ نفت برای شش ماهه تا ماه ژوئن اعلام کرد.

اوپک
اوپک در روز جمعه لیست سهمیه کاهش تولید نفت را توسط اعضای اوپک و سایر تولیدکنندگان بزرگ نفت برای شش ماهه تا ماه ژوئن اعلام کرد. این کار در جهت تقویت اعتماد به راهی که در پیش گرفته‌اند انجام شد. هدف اوپک از کاهش تولید جلوگیری از عرضه بیش از نیاز نفت به بازار در سال ۲۰۱۹ است .

وزرای اوپک و غیر اوپک همچنین در بیانیه ای از اعضای شرکت کننده در سازمان کشورهای صادر کننده نفت و متحدانش خواستند «تلاش هایشان را برای اجرای کامل و به موقع توافق دو برابر کنند» .


اوپک و متحدانش به خاطر نگرانی از سقوط قیمت نفت و افزایش عرضه در ماه دسامبر توافق کردند تولید نفت را ۱.۲ میلیون بشکه در روز از اول ژانویه ۲۰۱۹ کاهش دهند. سهم اوپک از این کاهش ۸۰۰ هزار بشکه است.
انتشار سهمیه ها نشان دهنده تلاش تولیدکنندگان برای افزایش اعتبار توافق است. اوپک در ابتدا جزئیات کمی در مورد نحوه کار داد و منابع گفتند که سهمیه ها منتشر نخواهد شد .
محمد بارکیندو، دبیرکل اوپک که برای انتشار لیست سهمیه‌ها تحت فشار بود، گفت:«صنعت نفت تحمل یک رکود دیگر را ندارد» .
کمیته مشترک وزارتی نظارت بر توافق اوپک هر ماه کاهش تولید را بررسی می‌کند و تایید کرده در ۱۸ مارس در باکوی آذربایجان گرد هم می آیند .
در نیمه اول ۲۰۱۹ ،اوپک و متحدانش ۱.۱۹۵ میلیون بشکه در روز تولید نفت را کاهش می دهند و آن را به ۴۳.۸۷۴ میلیون بشکه در روز می رسانند.

اوپک و متحدانش در هفدهم و هجدهم آوریل در وین دیدار می کنند تا در مورد تمدید توافق پس از ماه ژوئن تصمیم گیری کنند .

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها